Energie, Ro: Stocarea, Ro – doc

stocarea energiei în România



Năsui: România va fi pe harta lumii în ceea ce priveşte producţia de baterii – 24.06

Gaspar (SNRB): Ne dorim foarte mult o investiţie în România pentru reciclarea bateriilor – 22.06



2020


Ambasadorul Emil Hurezeanu: România are rezerve strategice de cadmiu și litiu care ar putea atrage o investiție germană într-o fabrică de baterii – 7.10.20

  • România are resurse semnificative de cadmiu și litiu, elemente esențiale pentru construcția de baterii electrice, în rezervele strategice ale statului, resurse care deschid calea unei potențiale investiții a producătorului german Volkswagen într-o fabrică de baterii pentru mașini electrice, a spus ambasadorul României la Berlin, Emil Hurezeanu, în cadrul unui eveniment organizat de Camera de Comerț și industrie Româno-Germană (AHK).
  • Un alt exemplu de investiție de care ar putea beneficia România ar fi transformarea Dunării într-un canal de circulație ”verde”, cu ajutorul unor vehicule propulsate pe baza bateriilor cu hidrogen.

Adrian Polec vrea să construiască o fabrică de baterii electrice de 250 mil. euro lângă Bucureşti, care va fi complet automatizată şi va avea 100 de angajaţi – ZF, 4.09.20

  • „Vom extinde fabrica unde producem baterii cu o capacitate cumulată de 200 MWh, la peste 1 GWh. Am achiziţionat un nou teren unde dorim să extindem producţia în 2025. 250 mil. euro va fi investiţia în a doua fabrică, din fonduri private şi credite bancare. Pandemia ne-a ajutat pentru că a accelerat tranziţia către autovehicule electrice, sisteme de stocare 2-3 ani. Ne-am dori ca şi în România să venim cu iniţiativă, să ne mişcăm înainte cu legislaţia“, a spus Adrian Polec acţionar al Prime Motors Industry.
  • Compania Prime Motors produce la Cernica cele trei tipuri de baterii, cea de tracţiune care propulsează auto­vehiculul, bateria de control, de 12 volţi, şi bateria care ţine de sistemele autonome.
  • „Noi producem celule pentru toate ti­purile de baterii pentru diverşi pro­du­cători. Noi credem că este esenţial ca aces­te produse să existe şi în Europa, la n­ivel de continent mai sunt doar două com­panii care produc celule de baterii, res­tul sunt jucători din Asia care au in­ves­tit. Ne-am uitat şi în piaţă şi am văzut aceas­tă necesitate. Cu mult curaj am în­ce­put să producem celule Li-Ion“.
  • Rombat a preluat anul trecut an 35% din acţiunile companiei Prime Motors Industry SRL Bucureşti, producător de baterii Li-Ion şi vehicule electrice.

contexte

  • Și grupul german Draexlmaier şi-a anunţat intenţia  de a construi o fabrică de baterii pentru maşini electrice la Timişoara.

Leave a Reply