Agenda Băncii Transilvania 2020-30

Banca Transilvania – strategii de dezvoltare, dinamici relevante




Banca Transilvania va achiziționa Idea::Bank și celelalte companii cu brandul IDEA în România – BT, 2.06

  • Valoarea tranzactiei este de 213 milioane de lei (43 de milioane de euro). Companiile din România sub brandul IDEA (Idea::Bank, Idea::Leasing, Idea::Broker de Asigurare), detinute de grupul polonez Getin Holding, înseamnă 2,85 miliarde lei active totale, peste 60.000 de clienți, 530 de angajați și 46 de unități, la finalul anului 2020.
  • Banca Transilvania a făcut prima achiziție în 2015, Volksbank România, cea mai mare tranzacție de pe piața bancară din România până la acel moment. În 2018, BT a cumpărat Bancpost, ERB Retail Services și ERB Leasing. Aceste achiziții au completat strategia de creștere și consolidare a cotei de piață BT, ducând – împreună cu creșterea organică – la ascensiunea bâncii pe primul loc în sistemul bancar românesc. 
  • Banca Transilvania înseamnă azi 3,2 milioane de clienți, peste 9.000 de angajați, 500 de sedii – dar și cel mai mare grup financiar din Europa de Sud-Est.

Banca Transilvania, liderul bankingului local, se îndreaptă spre o cotă de 20% din piaţă după ce cumpără şi Idea Bank, a treia achiziţie după Bancpost şi Volksbank – ZF, 4.0



Banca Transilvania lansează un centru online de research, cu acces liber la analizele macroeconomice – BT, 28.05

Rapoartele sunt următoarele:

  • BT Daily: sinteza principalelor evoluții macro-financiare din România, Zona Euro și SUA;
  • BT Monthly: sinteza evoluțiilor macro-financiare externe și interne, respectiv scenariul macroeconomic central actualizat pe economia României;
  • BT Macro Focus: analiza evoluțiilor principalilor indicatori din economia românească;
  • BT Update: analiza lunară a sectorului bancar din România;
  • BT Titluri de stat: evoluțiile și perspectivele pieței titlurilor de stat din România.

Banca Transilvania a început aprobarea creditelor în programul IMM INVEST 2021 – BT, 18.05

  • Banca Transilvania, principala instituție bancară în IMM INVEST, a început aprobarea creditelor în cadrul programului. Peste 5.000 de firme au ales BT ca bancă parteneră până acum, în acest an. Grupul Financiar BT este pregatit să preia inclusiv solicitări pe celelalte componente ale programului, AGRO IMM INVEST, IMM Factoring și IMM Leasing.
  • În 2020, prin programul IMM INVEST și Banca Transilvania au fost acordate peste 10.000 de credite, care au adus în economie aproape 4,5 miliarde de lei și prin care sunt susținute aproximativ 100.000 de locuri de muncă.

Nevenca Doca, la conferința SKILLS of the FUTURE: „La BT știm că dimensiunea umană este diferențiatoare pentru noi, ca instituție financiară” – BT, 17.05

  • Dezvoltarea de abilitati: un exemplu este proiectul de reskilling a 20 de colegi bancheri în programatori în tehnologia Robotic Process Automation (RPA).
  • Evaluarea permanentă a instrumentelor: platforme de colaborare, forumuri, grupuri de învățare etc. În baza evaluării acestora, personalizăm parcursul de înăațare al angajaților, lucrăm împreună cu managerii și cu colegii care sunt consultanți de învățare, stabilim traseele de învățare și le personalizăm.

Gabriela Nistor, Director General Adjunct Retail Banking BT: “România, mai aproape de vestul Europei prin digitalizare” – BT, 10.05

  • Cifrele Bancii Transilvania arata ca perioada pandemiei a generat un salt urias privind adoptarea online-bankingului, progres care altfel ar fi luat ani de zile si care a adus Romania mai aproape de vestul Europei in ceea ce priveste digitalizarea. Bankingul de acasa a adus transformare digitala: un alt mod de a ne organiza banii si timpul. Vedem oportunitati extraordinare pentru clienti privind mobilitatea, data de bankingul de la distanta, accesarea de noi produse si servicii, dar si de cresterea rapida a increderii de a plati online, cum spuneam. Pentru tot mai multe persoane, bankingul online a devenit confortabil, parte din viata de zi cu zi.

Rezultatele financiare BT la 31 martie 2021: un semn bun, de relansare a economiei – 29.04

  • Aproape 48.000 de credite au fost acordate in primele 3 luni ale anului, in valoare de 3.947 milioane lei. Din acestea, 45.700 au fost pentru persoane fizice – pentru locuinte si nevoi personale.
  • Cu BT lucreaza 3,1 milioane de clienti persoane fizice, 352.000 de clienti IMM & Micro si peste 10.600 de clienti corporate.
  • 1,9 milioane de clienti sunt digitalizati, din care peste 1,2 milioane folosesc BT Pay, +79% fata de trimestrul I 2020.
  • Numarul platilor cu telefonul s-a dublat in trimestrul I 2021 fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 12,3 milioane.
  • 64% este cresterea numarului de tranzactii cu cardul pe internet in trimestrul I 2021 fata de trimestrul I 2020.
  • Banca are 70,64% actionariat romanesc si peste 33.000 de actionari romani persoane fizice.
  • BT a continuat planul de modernizare a retelei de unitati inclusiv in prima parte a anului, ritmul fiind un sediu/saptamana.

Planurile BT pentru 2021, aprobate de actionari. Anul Relansarii

La Adunarea Generala a Actionarilor BT din 28 aprilie a.c., actionarii au aprobat propunerea Consiliului de Administratie privind inchiderea anului 2020, repartizarea profitului, precum si majorarea capitalurilor proprii cu 573.8 milioane de lei.

Rezultatele bancii din 2020 sustin rolul BT de pilon principal al relansarii economiei in 2021. Pentru acest an, Banca Transilvania si-a propus urmatoarele:

  • +11,3% active, pana la 115 miliarde de lei;
  • 49,3% cost/venit pentru eficienta operationala;
  • +7,9% credite brute;
  • 47,9% credite/depozite;
  • +11,6% total resurse de la clienti.

Bugetul de investitii BT pentru 2021 este de 400,88 milioane de lei si va fi alocat in proiecte de IT, pentru carduri, initiative digitale si retea. La Banca Transilvania, headline-ul acestui an este Relansare. BT doreste sa  joace un rol major in sustinerea firmelor, oamenilor si a economiei.


Ömer Tetik, BT: Anul relansării în banking – BIZ, 9.03

Cum vedeti evolutia economiei in acest an? Cu ce scenarii privind cres­terea economica lucrati cand faceti strategiile bancii?
Ne-am pregatit cu planuri diferite, am luat in considerare fiecare semnal, cifra si tendinta. Ne asteptam la o revenire cu un ritm anual de crestere care poate merge inspre 5% din perspectiva evolutiilor de la an la an, insa este clar ca depindem foarte mult de evolutia pandemiei, de ritmul vaccinarii, de re­strictiile de calatorie si consum din restul tarilor europene. Romania are o economie complexa si puternic interconectata cu Europa, iar ritmul revenirii va fi corelat cu cel al marilor economii europene. La BT, pentru acest an headline-ul este Relansare, asa incat am pornit la drum in 2021 cu acest mindset. Vrem sa fim cat mai proactivi si sa jucam un rol major in sustinerea firmelor, a oamenilor si a economiei. Suntem constienti de rolul nostru in economie si acest lucru ne responsabilizeaza.

Ce a insemnat pentru banci adaptarea la „noul normal”? Cum si-a ada­p­tat BT strategia in pandemie?
Depinde de fiecare banca in parte, insa bancile s-au adaptat repede, desi nu a fost usor mai ales pentru cele mici. La BT, ne-am dat seama rapid ca vor urma perturbari in fluxurile economice si ca lockdown-ul va avea efecte, cum ar fi intarzieri in cash-flow-ul companiilor, o scadere a consumului in unele domenii, dar si ca noile restrictii vor contribui la schimbari de comportamente. Ne-am gandit la clienti, am discutat cu ei, ne-am pus in locul lor si am stiut ca putem contribui la salvarea economiei si a multor locuri de munca. Asa ca odata cu lockdown-ul am pornit la drum cu un mindset nou, cu atitudine proactiva de sustinere a companiilor si a celor cu credite, pentru ca, din martie 2020 incoace, solidaritatea a devenit obiectivul nostru principal. BT a facut atunci primul pas prin anuntarea unor masuri de sustinere a clientilor. Ne bucuram ca am generat un trend pe piata. Am pastrat deschisa reteaua, cele peste 500 de sedii, am accelerat digitalizarea si am devansat investitii.

Pentru al doilea an al pandemiei ce obiective v-ati propus?
Prioritatea numarul unu este sustine­rea clientilor. De asemenea, vrem sa dam trendul prin sustinerea ONG-urilor cu impact in comunitati cat mai mari. Strict pe business, suntem relativ optimisti si avem apetit pentru finantare. Ne dorim business nou si vrem sa crestem prudent si sanatos. Cred ca am invatat din lectiile anului 2020 si ale contextului – suntem atenti la sustenabilitate, la incluziune si la business responsabil (social si verde), vrem sa inovam si avem ambitii mari.


Mihaela Nădășan, BT, la NEXTfintech: Pentru BT, atenția acordată start-up-urilor FinTech a venit natural – BT, 4.03

  • Pentru ca start-up-urile sunt specialitatea Bancii Transilvania, atentia acordata start-up-urilor FinTech a venit natural, iar mai tarziu s-a transformat intr-o abordare de business. Acestea ne invata cum sa fim agili. BT a intrat in parteneriate cu FinTechuri si in capitalul unora dintre ele. In cazul bancii noastre, digitalizarea a pornit ca o nevoie de a veni cu plus-uri in experienta clientilor, apoi a devenit un mod de gandire, iar in 2020, in contextul pandemiei, o necesitate. Agilitatea FinTech-urilor, combinata cu experienta bancilor, aduce cele mai bune rezultate pentru clienti. In colaborarea dintre banci si FinTech-uri este nevoie de continuitate, angajament, cresterea atentiei acordate securitatii si reglementarilor. Sustenabilitatea trebuie sa devina principalul ghid in actiunile intreprinse de FinTech-uri.
  • 11 startup-uri care au facut parte din programul de accelerare, care a durat 12 saptamani si a inclus patru module de mentorat: vanzari & matchmaking, marketing de produs, strategii de tranzitie catre piata internationala si pregatirea pentru atragerea de investitii. Start-up-urile si-au prezentat proiectele la NEXTFintech, avand astfel posibilitatea sa isi prezinte produsele, progresele si sa atraga investitori. Juriul international a desemnat castigatoare urmatoarele start-up-uri: 22Trust Venture – Cel mai bun produs, Leaseman – Cel mai bun startup, Investory – Cel mai bun pitch și ZOOM Report – Premiul pentru popularitate.

Creșterea activității din 2020 susține rolul băncii de pilon principal al relansării economiei românești în 2021. Rezultate financiare – BT, 25.02

“Am incheiat un an atipic, fara precedent si suntem multumiti de faptul ca rezultatele noastre au depasit previziunile conservatoare din bugetul initial. In 2020 am demonstrat din nou ca ne-am adaptat si ca avem o echipa experimentata si sudata, care poate face fata inclusiv unui context atat de complicat. Cel mai important insa este ca ne-am respectat promisiunile, ca am contribuit atat la partea sociala, cat si la sustinerea companiilor locale si a economiei in ansamblu. Pentru acest an suntem optimisti in privinta BT, atenti la trenduri, dar si la oportunitati care ar putea face sens. Ne mentinem angajamentul ferm de a contribui la relansarea mediului de afaceri”- Horia Ciorcila, Presedintele Consiliului de Administratie, Banca Transilvania. 

  • 2020 a fost unul al rezistentei si solidaritatii, in care Banca Transilvania a lansat propriile masuri pentru sustinerea clientilor, suplimentare celor anuntate prin moratoriul public, a amanat rate la credite si a redus comisioanele. Rezultatele pozitive se datoreaza in special gestionarii adecvate a costurilor si cresterii volumului de operatiuni.
  • Activele Grupului Financiar BT au ajuns la finalul anului trecut la 107,5 miliarde lei. Creditele au crescut pana la 42,16 miliarde lei, iar depozitele au ajuns la 90,94 miliarde lei, din care 61,94 miliarde lei sunt ale clientilor persoane fizice, iar 29 miliarde lei, ale persoanelor juridice. Rezultatele pe 2020 consolideaza capitalizarea deja robusta a Bancii Transilvania, ajungand la capitaluri proprii de 9,5 miliarde lei, +12% fata de 2019. BT are aproape 70% capital romanesc si peste 34.000 de investitori directi persoane fizice.
  • Profitul net consolidat al Grupului Financiar BT este de 1.457,12 milioane lei, din care cel al bancii, de 1.197,31 milioane lei. Profitul operational al bancii a crescut la 2.154,92 milioane lei. Banca a luat masuri de eficientizare a costurilor fara sa fie facute restructurari si in ciuda scaderii nivelului comisioanelor intr-un an dificil. Eficienta operationala, masurata prin raportul cost/venit, pastrandu-se la nivelul confortabil de 45,3% datorita gestionarii bune a costurilor si eficientizarii prin digitalizarea proceselor.

Sustinerea romanilor si implicarea in comunitate, in contextul COVID-19

BT a fost prima institutie bancara care a anuntat masuri pentru clienti:

  • Peste 41.000 de persoane fizice si companii au beneficiat de amanarea ratelor.  
  • Peste 400.000 de carduri au fost scutite 3 luni de plata obligatiei lunare datorita perioadei extinse de gratie.
  • Prin IMM Invest, program guvernamental in care a fost banca principala, BT a acordat 10.000 de finantari, sustinand companii care inseamna peste 70.000 de locuri de munca mai ales in domeniile: comert cu ridicata si cu amanuntul, transport si constructii.

Finantarea a continuat:   

  • BT a acordat 22.000 de imprumuturi noi, in valoare de 2,9 miliarde lei, pentru peste 9.500 de clienti IMM & Micro.
  • Portofoliul creditelor IMM (conform definitiei europene a IMM-urilor) a ajuns la 17,6 miliarde lei.
  • Peste 10.200 de romani si-au luat locuinta cu ajutorul Bancii Transilvania, fiind creditati in 2020 cu aproximativ 2,5 miliarde lei.
  • Soldul creditelor ipotecare/imobiliare este de 13,3 miliarde lei.
  • Peste 67.300 de credite de consum, in valoare de 2,4 miliarde lei au fost acordate anul trecut.
  • Soldul creditelor de consum ajunge la 10,8 miliarde lei.

Banking-ul la distanta a accelerat:

  • 500.000 de clienti au facut prima tranzactie online cu cardul in 2020.
  • Aproape 340 de milioane de tranzactii au fost realizate cu cardurile BT, +22% fata de 2019.
  • 1,1 milioane de persoane folosesc aplicatia BT Pay pentru banking de zi cu zi.

Implicare in comunitate, echipa si retea. BT, prima companie care a anuntat donatii semnificative in contextul pandemiei

  • In perioada starii de urgenta, banca a contribuit cu peste 2 milioane de euro la preventia si limitarea epidemiei, dar si la cresterea accesului la testare si tratament.  
  • Banca a pastrat ritmul recrutarilor in primul semestru din 2020, comparativ cu perioada ianuarie – iunie 2019, angajand 500 de persoane in echipa.
  • Aproape 70 de sucursale si agentii din 50 de localitati au fost modernizate.   
  • BT Pay a contribuit la formarea de comportamente noi: cumparaturi contactless la comercianti, transferuri de bani si donatii, toate prin telefon.

2021



Banca Transilvania a pregătit terenul pentru schimbările aduse de Directiva PSD2 referitoare la tranzacțiile online cu cardul – BT, 21.12


Grupul Financiar Banca Transilvania susține viitorul în România prin pensii facultative – 27.11

Banca Transilvania începe plățile pentru antreprenorii care s-au înscris în programul de microgranturi – 26.11



Rezultatele financiare BT la 30.09.20: Banca Transilvania, pregătită să susțină revenirea economiei – 13.11

  • “Deși evoluția nu este deloc favorabilă din cauza pandemiei, rămânem optimiști și încrezători în revenirea economiei în următoarea perioadă. Ne dorim creșterea finanțărilor acordate de BT, în cel mai responsabil și eficient mod posibil, pentru a susține economia și creșterea băncii. În mod cert, contextul actual, care a afectat întreaga lume și poate chiar mai tare economiile dezvoltate, aduce și oportunități pentru România și acesta este și un avantaj pentru noi, pentru că nimeni nu cunoaște piața mai bine decât noi, ca bancă românească” – afirmă Ömer Tetik, Director General, Banca Transilvania.
  • Soldul creditelor acordate de BT a crescut cu 1,1 mld lei pe parcursul celui de al treilea trimestru, ajungând la 40,1 mld lei.
  • Prin programul guvernamental IMM Invest, banca a acordat peste 7.000 de finanțări, ajungând la peste 18.000 clienți IMM creditați.
  • Banca a dat peste 30.900 credite retail pe parcursul trimestrului, din care 2.600 credite imobiliare, ajungând la peste 750.000 de clienți retail creditați.
  • Atenția băncii s-a îndreptat, ca și până acum, către susținerea clienților retail, IMM și middle corporate, asigurând susținerea nivelului de bază al economiei, dar și o dispersie adecvată a riscului de credit.

Tiberiu Moisă, director adjunct BT: Economia trebuie să rămână deschisă – BIZ, 10.11


BT Leasing facilitează accesul IMM-urilor la tehnologie printr-un nou program guvernamental – 30.10

Daniel Szekely, director IMM BT: Anul acesta a fost unul deosebit de greu; majoritatea clienţilor vor putea să-şi ramburseze ratele – Agerpres, 14.10


Banca Transilvania are motoarele pornite pentru distribuirea granturilor destinate susținerii antreprenorilor – 24.09

Tiberiu Moisă, director adjunct BT: Factoringul este o finanţare mult mai simplu de gestionat decât o finanţare tradiţională – ZF, 24.09

Declarațiile Băncii Transilvania cu ocazia calificării României la statutul de piață emergentă – 21.09


Valoarea creditelor acordate de BT clienţilor în cadrul IMM Invest a ajuns la 1,8 mld. lei, aproape 78% din sumă fiind pentru capital de lucru – ZF, 27.08

Mariana Chindriş, CTO BT: “A fost nevoie de o reconstrucție completă din interior spre exterior pentru a permite schimbări de direcție în timp real. Ne așteptăm ca până la finalul anului majoritatea clienților activi ai BT24 să își activeze NEO – BankingNews, 24.08

Rezultatele financiare BT la 30 iunie 2020: Banca Transilvania, susținător al economiei și comunității inclusiv în perioada pandemiei – 14.08

Tiberiu Moisă, vicepreşedinte BT: Am aprobat peste 5.400 de cereri de finanţare prin IMM Invest, în valoare de circa 2 mld. lei. Suntem la 55-60% din plafonul maxim de 4,2 miliarde. Companiile au folosit deja 1 miliard de lei – ZF, 4.08


Ömer Tetik, CEO BT: “Ne bucurăm de creştere organică, nu avem ţinte de cotă de piață” – ZF Bankers Summit 2020, 14.07

  • “În ultimii ani am învăţat foarte mult de la fintech-uri, despre agilitate şi canale alternative de servisare şi livrare. Sunt competitori foarte serioşi pentru băncile mari şi cele mici. Încercăm să învăţăm şi de la fintech-uri, dar realizăm şi planurile noastre. Clienţii îşi doresc parteneri de încredere, unde au depozite, credite, şi au început să facă mai multe tranzacţii cu noi. Suntem pe un drum de unde nu avem întoarcere. Suntem obligaţi să investim în tehnologie pentru clienţii noştri. Vom vedea mai multe aplicaţii. În curând vom anunţa 1 milion de utilizatori. Acest lucru arată dorinţa şi viteza de adaptare a clienţilor. Suntem în continuare optimişti, dar trebuie să fim prudenţi şi precauţi. Însă, dacă suntem prea prudenţi, nu putem să avem finanţare.”
  • „În 2020 este aproape imposibil să vorbim de achiziţii, nu cred că vor fi investitori în piaţă. Ne bucurăm de creştere organică. Nu avem ţinte. Sigur că vrem să creştem în con­tinuare cât timp clienţii au încredere în noi şi piaţa ne permite. După integrarea Bancpost, am continuat creşterea organică. Am adunat destul de multe experienţe şi competenţe la BT astfel încât să avem creştere organică. Nu cred că ajungem la o cotă de piaţă de 20% în 2020. Dar, o uşoară creştere aşteptăm. Nu avem o ţintă de cotă de piaţă. Scopul principal este să susţinem clienţii, să-i asigurăm că pot susţine activitatea, apoi venim cu ţinte agresive. Trebuie să vedem în ce direcţie merge economia.“

Gabriela Nistor, director adjunct retail BT: Contextul pandemic ne-a făcut să revedem strategia. Am reprioritizat, uitându-ne la trenduri – ZF, 15.07

Luminiţa Runcan, director adjunct BT: Putem să facem faţă unui val de neperformanţă ce va să vină. Banca Transilvania este foarte bine capitalizată – ZF, 14.07


Premiile BVB pentru 2019: Banca Transilvania, emitentul cu cea mai mare creştere a lichidităţii şi cea mai tranzacţionată acţiune pe piaţa principală – ZF, 21.07

Banca Transilvania finanţează Transgaz cu 300 de milioane de lei – Agerpres, 16.07

Leontin Toderici, director general adjunct şi COO BT: Tehnologia este cheie pentru expansiune, iar perioadele cu probleme sunt cele mai bune pentru a accelera – ZF, 15.07

Premieră: BT, BCR şi BRD vor vinde titluri de stat pentru populaţie în euro, emise pentru prima dată de Ministerul de Finanţe, care vor fi listate la Bursă, la dobânzi anuale de 2% – ZF, 14.07

BT Capital Partners: Nuclearelectrica şi Banca Transilvania au îndeplinit criteriile de lichiditate FTSE Russell în luna iunie, condiţie necesară pentru promovarea la piaţa emergentă secundară – ZF, 1.07


Videoconferinţa ZF BT Afaceri de la zero


Primele 1.000 de credite aprobate de Banca Transilvania în programul IMM Invest înseamnă peste 18.000 de locuri de muncă – 4.06

BT simplifică acordarea creditelor APIA pentru a susține agricultura. Miza Băncii Transilvania pe agricultură este repoziționarea – 3.06

Antreprenorii pot deschide de la distanță cont curent la Banca Transilvania – 3.06


Tiberiu Moisă, director general adjunct BT: Banii prin IMM Invest trebuie să ajungă la companii viabile, care îşi vor plăti taxele ani de zile de acum încolo, companii de care avem nevoie – ZF, 27.04

Grupul Financiar Banca Transilvania a primit undă verde pentru achiziţionarea Certinvest Pensii – 13.02


Banca Transilvania se alătură Asociației pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România – 22.01

Banca Transilvania, o nouă achiziție în Republica Moldova – 14.01

EFSE și BT Mic își unesc forțele pentru a oferi finanțare în moneda locală companiilor micro și mici din România – 09.01

Banca Transilvania, 4 milioane de carduri. 8 premiere lansate în 2019 de BT pentru clienții cu carduri – 09.01

Banca Transilvania a răscumpărat în două şedinţe acţiuni în valoare de 3,5 mil. lei – ZF, 06.01


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *