strategie de țară – marketing

despre brandul / marketingul de țară


RomâniaGlobală: Un Nou Val Românesc, pan-industrial, dincolo de politic – Radu Magdin, 9.03.21

  • În România, sectorul privat şi societatea civilă nu pot aştepta un proces de reînnoire naţională care să vină de la partea politică şi guvernamentală, pe modelul “top-down”. Din contră, ar trebui să se unească, să lucreze împreună şi să dezvolte un model “bottom-up”, prin crearea unui nou val pan-industrial. În acest sens, ne putem folosi de mijloacele diplomaţiei culturale şi corporatiste pentru a dezvolta imaginea ţării.

Brandul de ţară al României a ajuns să mai valoreze doar 160 mld. dolari, după o scădere dramatică de 26% – ZF, 16.11.20

  • Piaţa locală a pierdut două poziţii în clasamentul mondial, coborând de pe 47 pe 49 după ce valoarea brandului de ţară a scăzut drastic, cu 26%, până la doar 160 mil. lei.
  • China a pierdut doar 3,7%, iar Japonia 6%, în timp ce declinul în cazul Germaniei, Indiei sau Coreei de Sud sare şi el de 20% ca în cazul României.

Cele mai valoroase branduri de ţară din lume: România e abia pe locul 49 şi pierde teren – ZF, 26.02

Brandul de țară al României valorează 222 de miliarde de dolari, în creștere față de 2017 – wall-street.ro, 9.10.18

De ce este important să investim în brandul de țară al României – Claudiu Vrânceanu, 10.10.18


Mihnea Şerbănescu, C&W Echinox: Pentru că nu avem marketing de ţară, iar marketingul politic ne îngroapă, ne vindem ieftin, iar salariile sunt mai mici în România – 23.02.2020

  • Ne vindem ieftin, suntem percepuţi şi evaluaţi ca o ţară de discount, un investitor mai degrabă cumpără o clădire de birouri în Praga cu un randament de 4%, sau la Varşovia cu 5% decât să cumpere aceeaşi clădire de birouri cu un câştig de 7% la Bucureşti.
  • Noi, ca jucători privaţi, ne facem datoria, încercăm să promovăm cât mai bine România, arătăm tuturor investitorilor că realitatea este mai bună decât percepţia, le arătăm că, practic, suntem un paradis fiscal din punct de vedere al taxelor.
  • Dar în final ceea ce contează în decizia de investiţie este marketingul de ţară, şi noi nu avem acest marketing de ţară, nu avem un marketing instituţional, iar marketingul politic este aşa cum este.