think-and-do tank & for de profesioniști conectați la mega-tendințe
- un proiect „pentru următorul centenar”, instituit de figuri de vârf ale mai multor generații
după aderarea la NATO și UE, care au definit agenda strategică națională peste două decenii, România trebuie să-și stabilească următoarele obiective strategice, pe termen scurt, mediu și lung – inclusiv o ‘strategie de țară’
scopuri
- asigurarea continuității unui amplu proces de gândire strategică asupra dezvoltării, în sensul ‘strategiei de țară’ și al agendelor strategice sectoriale – cu accent pe racordarea benefică la mega-tendințele și direcțiile strategice ale perioadei și pe raportarea la agendele de dezvoltare de succes
- generarea de proiecte de dezvoltare efective în sensul strategiilor și agendelor vizate
- generarea de proiecte de dezvoltare efective în sensul strategiilor și agendelor vizate
- instituirea unei comunități profesionale conectate la mega-tendințele și direcțiile strategice ale perioadei – asociind unii dintre cei mai relevanți interlocutori din mediile de expertiză, de business și de guvernare, și organizații relevante din ariile de interes >> generând o instituție pentru următoarele generații de profesioniști racordați la mersul lumii
- extinderea unui public local avizat asupra mersului lumii
valori / poziționare
- democrație liberală + dezvoltare economică și socială + avans tehnologic
- integrare euro-atlantică + cooperare internațională
- pe fond de caracter nepartizan
direcții definitorii / obiective
- o Strategie de Țară – ce, cine, cum
- o Strategie a Capitalului Uman – ca ax pentru orice strategie de țară
- o Agendă Strategică – ca “strategie de țară” pe termen scurt / mediu
- proiecte aplicate – în sensul strategiei de țară / agendei strategice
- proiecte aplicate – în sensul strategiei de țară / agendei strategice
- publicarea FP-România – ca model de presă de calitate
procese
- research – documentare, interviuri de cercetare și discuții de grup pentru strategiile / agendele sectoriale / rapoartele tematice vizate
- întâlniri – de lucru (labs), de dialog (meetings), de diseminare (events)
- editorial – talks (conversații editoriale), buletine (newsletter), anuar (print)
câmpuri de interes
- bună guvernare, centrală și locală – – obiectivele de dezvoltare durabilă / agenda oecd
- dezvoltare socială – – dezvoltare umană / calitatea vieții / progres social
- dezvoltare economică: industrii strategice / emergente – – competitivitate / prosperitate
- capital natural – capital uman – capital tehnologic
- inovație – – creativitate
- relația regională / europeană / trans-atlantică / euro-asiatică
- țări-reper