following – Daniel David

Daniel David: Cercetarea nu poate fi o anexă a digitalizării. Este important ca la educație reforma să înceapă cu învățământul superior, care formează inclusiv profesorii din preuniversitar, altfel tratăm efectul nu cauza – 21.12

Indicele de modernitate a României a crescut cu 9 puncte în 25 de ani. Daniel David: Vrei să modernizezi România? Promovează valorile vestice în curriculumul școlii. Învață-i pe copii să aprecieze autonomia, să nu accepte pe scară largă pedepse – 26.11

Harta psihologică a României și răspunsul pe județe la restricțiile din starea de urgență. Daniel David: Au respectat regulile oamenii din zone foarte tradiționale și cei cu nivel mare de autonomie. Din cauza alegerilor, astăzi autoritățile vorbesc pe limbi diferite – 30.10.20


Daniel David, despre cei care neagă existența virusului: Avem o problemă cu alfabetizarea științifică / Copiii în școală nu fac suficientă biologie, nu se uită suficient la microscop, nu mai fac suficientă știință – 25.07.20

Psihologul Daniel David: Am început bine, am mers prost și mergem și mai prost – 15.07.20


Psihologul Daniel David: Dacă vom fi nevoiți să rămânem în online trebuie să gândim stilul de viață și rutina pentru online / De ce am asistat la o “explozie comportamentală” după lockdown / Cei trei factori principali pentru care teoriile conspirației “înfloresc” în România – 13.07.20

Psihologul Daniel David: Un răspuns nesănătos în fața izolării ar fi să catastrofăm – 24.03.20


Psihologul Daniel David este noul rector al UBB Cluj – 3.03.20


Cum poate ajunge România o „ţară ca afară“. Inovaţia radicală propusă de un reputat profesor universitar – 30.08.17

  • „S-a făcut bine ce s-a făcut până acum, dar, ca dezvoltare/schimbare, eu cred că nu putem trata toate aspectele – economice, sociale, culturale, de politică internaţională – ca fiind la fel de importante în acest proiect de ţară. Eu cred că elementul central în orice modernizare a unei ţări este elementul educaţional şi nu vorbesc aici despre toate palierele acestuia, ci despre învăţământul superior”, a susţinut Daniel David. Asta este viziunea nouă pe care el ar dori să o aducă în Proiectul de Ţară. De ce? „Învăţământul superior pregăteşte educatorii, învăţătorii şi profesorii care vor lucra în grădiniţe, şcoli primare, secundare şi licee. Dacă aceştia sunt prost pregătiţi, dacă ei nu au o viziune de modernizare a României bazată pe principii vestice, n-ai cum să pregăteşti noile generaţii în această paradigmă nouă şi astfel nu vei avea o Românie modernă. Apoi, tot învăţământul superior îi pregăteşte şi pe specialiştii care vor intra în piaţa muncii – economişti, medici, ingineri etc. Dacă economiştii vor fi slab pregătiţi, economia va merge prost, dacă medicii vor fi slab pregătiţi, sistemul de sănătate nu va fi performant etc”, explică cercetătorul.
  • „Vorbim despre nişte reglementări prinse în Legea Educaţiei care să oblige universităţile să-şi controleze inputul/intrările în corpul didactic. Se poate chiar şi fără modificarea legilor, e de ajuns un ordin de ministru, deoarece criteriile de promovare în universităţi sunt date prin ordin de ministru la propunerea Consiliului Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare (CNATDCU). Ordinul trebuie să prevadă că nu se mai intră în sistemul de învăţământ superior – mai ales pe poziţii pe perioadă nedeterminată – dacă viitorul cadru didactic nu s-a validat în comunitatea ştiinţifică internaţională pe domeniul lui, sigur, conform nivelului academic pe care îl ţinteşte”, explică David. Această validare presupune spre exemplu publicarea conform standardelor internaţionale în fiecare domeniu, fără inovaţii care nu doar că nu ne fac mai competitivi, dar ne şi rup de aria internaţională a educaţiei şi cercetării. În ceea ce priveşte, cadrele didactice care activează în momentul demarării reformei, acestea „îşi vor putea continua activitatea în logica existentă – ţintind însă şi aici, cât se poate, competitivitatea în educaţiei şi/sau cercetare (ex. cu traiectorii diferite de carieră pentru a maximiza interesul şi potenţialul academic al fiecăruia) -, doar intrarea în sistem trebuie regândită”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *