Podul Brăila-Galați – documentar

Orban: Podul peste Dunăre va creşte atractivitatea României şi va atrage în zonă investitori extrem de importanţi – 10.06.20

  • “Această investiţie serveşte nu numai arealului metropolitan Brăila-Galaţi. Această investiţie va asigura o legătură mai bună între Portul Constanţa şi Nordul Europei, va creşte atractivitatea României, va creşte potenţialul de dezvoltare, pentru că avem acest mare avantaj, această oportunitate, pe care încă nu ne-am fructificat-o, şi anume acela de a fi o poartă de intrare-ieşire a Europei la graniţa de sud-est. Toate investiţiile în infrastructură din această zonă vor aduce o dinamică economică foarte rapidă, după cum spuneau romanii: ‘via vita’ – drumul e viaţă. Dezvoltarea acestor proiecte de infrastructură va creşte atractivitatea întregii zone pentru orice fel de investiţie şi va consolida prezenţa unor investitori extrem de importanţi, cum este grupul Liberty de la Galaţi, investitorii de la Fincantieri, care participă efectiv la realizarea acestui pod”, a declarat Orban.
  • “Din punct de vedere al infrastructurii de transport rutier, legăturile între Brăila, Galaţi şi marile coridoare sunt asigurate deocamdată de nişte infrastructuri de tip drum naţional, unele dintre ele drumuri naţionale secundare şi este clar că, pentru a asigura dezvoltarea rapidă a zonei Brăila-Galaţi, este absolut necesară conectarea la toate coridoarele de transport. Proiectele care sunt în curs de realizare vizează conectarea la Coridorul IV Pan-European Constanţa-Nădlac, prin intermediul Drumului Expres, care se duce de la Pod spre Tulcea şi Constanţa. De asemenea, există două drumuri expres, care vor asigura conectarea arealului metropolitan Galaţi-Brăila la Coridorul IX de transport Pan-European la axa nord-sud. Pe Coridorul IX de transport Pan-European urmează să se finalizeze în cursul acestui an primele documentaţii tehnico-economice pe tronsoane ale drumului expres care face legătura între Ploieşti şi Siret”, a afirmat Orban.
  • “Nu în ultimul rând trebuie cu adevărat fructificată prezenţa Brăilei şi Galaţiului pe cel mai important coridor european de transport fluvial, care este reprezentat de Dunăre, canalul Rin-Main-Dunăre şi Rin, care face legătura între Marea Neagră şi Marea Nordului. Din păcate, guvernările din ultimii ani au neglijat necesitatea absolută de a asigura navigabilitatea Dunării, prin lucrări de dragare care să permită respectarea standardelor de navigabilitate pe Dunăre. Doar în acest fel putem cu adevărat să dezvoltăm acest avantaj pe care îl avem, de care vor beneficia, în mod evident, şi Galaţiul şi Brăila şi, în general, toate arealele dunărene”, a completat Orban.
  • Licitaţia pentru realizarea podului a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea Astaldi SpA (Italia) şi IHI Infrastructure Systems CO.Ltd (Japonia), iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, 18 luni fiind alocate pentru proiectare, iar 36 de luni, pentru execuţie.
  • Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 km, care vor face legătura cu podul.
  • Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 m, din care 1.120 m reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 m pe malul dinspre Brăila şi 364 metri pe malul dinspre Tulcea. Lăţimea totală va fi 31 metri şi va cuprinde patru benzi de circulaţie a câte 3,50 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele urmând să aibă 2,80 metri fiecare.

„Golden Gate-ul” de peste Dunăre. Cum va arăta Podul de la Brăila și în ce stadiu sunt acum lucrările – 10.06.20

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *