Agenda Băncii Transilvania 20>30 – strategii, dinamici



Banca Transilvania este cea mai mare bancă din România (19% cotă de piață) și principalul finanțator al economiei, acoperind toate segmentele de clienți și linii de business în sectorul financiar.

  • BT înseamnă peste 9.000 de angajați și 500 de sedii, în 180 de localități – cel mai mare grup financiar din Europa de Sud-Est.
  • Banca are aproximativ 3,6 milioane de clienți retail, dintre care 3,3 milioane sunt persoane fizice și 390.000 sunt companii (dintre care aproape 360.000 de clienți IMM & Micro și aproximativ 11.000 de clienți corporate) – și a trecut în 2021 de 1 milion de credite în sold.
  • BT are aproape 3 milioane de clienți unici digitalizați (75% din clienții activi) – care au realizat 1,2 miliarde de tranzacții cu cardul. Banca este lider de piață în domeniul cardurilor, cu 4,8 milioane de carduri în portofoliu, din care peste 570.000 carduri de credit.
  • Activele Grupului Financiar BT au ajuns la finalul anului 2021 la 132,5 miliarde lei. Banca are peste 70% acționariat românesc și 39.000 de investitori direcți persoane fizice.
    .
  • BT a contribuit în ultimii cinci ani la bugetul de stat cu taxe și impozite de peste 2,7 miliarde de lei, direct și indirect, din care 712 milioane lei în 2020.
  • Totodată, banca rămâne una dintre cele mai implicate companii în comunitate, cu donații de aproape 15 milioane de lei făcute în prima jumătate a anului 2021.
    .
  • BT este singurul brand bancar românesc din Brand Finance Banking 500 (2021).

Dincolo de banking, BT dorește să aibă impact pozitiv în România, atât pentru oameni, cât și pentru business și mediu.



2023


250.000 de copii și tineri de până în 18 ani au cont la Banca Transilvania – BT, 13.02.23

  • Peste 95% dintre aceștia au intrări recurente în cont – alocații, burse și bani de la familie. Cei de peste 14 ani, care pot avea și card, preferă plățile cu cardul la comercianți și cumpărăturile online.

Brand Finance Banking 500 2023: valoarea brandului Banca Transilvania trece de 500 de milioane USD – BT, 02.02.23

BT Leasing și Țiriac Leasing au devenit o singură companie – BT, 30.01.23

Întreb BT, platforma cu 4 milioane de vizitatori în 2022 – BT, 26.01.23



Omer Tetik, CEO Banca Transilvania: Avem un optimism precaut pentru 2023, vrem să creştem, dar cu toţii trebuie să ne adaptăm la noua realitate, în care dobânzile nu vor mai fi mici – ZF, 16.01.23

  • 2022 a fost un an greu pentru piaţa financiară – unul dintre cei mai volatili ani pe care i-am văzut -, dar banca a închis anul cu bine, chiar mai bine decât speram în multe momente din 2022.
  • Nu cred că vom reveni prea curând la statu quo-ul de dinainte de 2022, dobânzile la lei depind inclusiv de factori externi, însă este puţin probabil să scadă radical, chiar şi într-un scenariu ideal, aşa că scenariul cel mai probabil înseamnă o stabilizare a dobânzilor, pe care îl vedem deja, după care o să urmeze o scădere graduală şi moderată, în următorii ani.
  • Chiar şi în aceste condiţii, noi avem planuri de creştere, dar pentru asta avem nevoie de capital şi de un mediu favorabil investiţiilor.
  • În ultimii ani Banca Transilvania s-a capitalizat cu 5,1 miliarde de lei, o sumă imensă, cu care am susţinut creditarea de zeci de miliarde de lei. În ultimul deceniu, portofoliul de credite al băncii a crescut de patru ori, de la 15,5 miliarde de lei la 64,4 miliarde de lei.
  • Banca Transilvania va finanţa în continuare sectoarele tradiţionale – afaceri mici şi mijlocii, agrobusiness, domeniul medical.
  • Banca rămâne deschisă la orice oportunitate de achiziţie care apare, însă acum nu suntem în discuţii active. Până să apară aceste noi oportunităţi, Banca Transilvania vrea să devină lider pe piaţa de leasing şi să crească gradul de încurajare a leasingului de către clienţii Grupului BT.


2022


Premiere BT în 2022 – BT, 27.12.22

  • Pentru a susține și altfel decât prin banking comunitatea antreprenorială, Banca Transilvania a deschis Stup. Practic, BT a creat infrastructura necesară conectării antreprenorilor cu furnizori de servicii și produse pentru înființarea, gestionarea, managementul unei afaceri. Stup se află în București, pe Calea Șerban Vodă nr. 206-218 și are, de asemenea, prezență online, www.btstup.ro.
  • Odată cu finalizarea integrării Idea::Bank în Grupul BT și cu anunțarea noului CEO și a echipei de top management, Banca Transilvania a făcut publice planurile pentru Idea::Bank: va fi prima bancă 100% digitală made in Romania, destinată clienților cu apetit pentru banking la distanță. Idea::Bank este acum în etapa de remodelare organizațională.
  • Banca Transilvania are, din acest an, propria companie de tehnologie, Code Crafters, care ajută la creșterea capacității proprii de dezvoltare a soluțiilor IT. Activitatea companiei a început în aprilie a.c., cu echipă formată din persoane cu experiență solidă atât în firme de tehnologie și outsourcing, cât și în banking. Structura Code Crafters este similară companiilor de profil, centrată pe echipe mici, autonome, pasionate de tehnologie și inovație. Detalii aici.

Fitch reconfirmă rating-urile pentru Banca Transilvania, cu perspectivă stabilă – BT, 16.12.22

  • BT este o bancă robustă, cu capitalizare solidă, susținută de o capacitate internă susținută de a genera capital și de un profil de finanțare sănătoș;
  • Calitatea activelor băncii are la bază o politică de risc prudentă și un portofoliu de credite diversificat;
  • Profitabilitatea Bancii Transilvania în 2022 a fost solidă, susținută de venituri în creștere și de o bună gestiune a costurilor.

Banca Transilvania este partenerul principal al Capitalei Europene a Culturii 2023 – Timișoara – BT, 6.12.22

  • Felicităm Timișoara pentru acest titlu. Pentru noi, Timișoara 2023 este un proiect de țară și ne vine natural să ne implicăm pentru că simțim că este rolul nostru să fim acolo, să finanțăm, să susținem România și românii. Întreaga efervescență culturală, turistică și socială care se construiește în jurul acestui titlu poate genera investiții, prosperitate și poate fi startul unui cerc virtuos. Se creează competențe în diferite industrii – cum ar fi cele creative sau turism – și care contribuie la dezvoltarea sustenabilă a orașului și a regiunii. Îi invităm pe timișoreni să se bucure de tot ce înseamnă acest proiect, iar pe românii din întreaga țară, să viziteze Timișoara – a declarat Ӧmer Tetik, Director General, Banca Transilvania

Horia Ciorcilă: ”Viitorul banking-ului îl văd cu bănci transformate în companii de tehnologie” – BT, 22.11.22

Horia Ciorcilă, Președinte Consiliul de Administrație BT, pentru Piața Financiară:

  • Relațiile umane și tehnologia nu pot una fără cealaltă. Credem în această complementaritate, ca bancă universală, incluzivă, cu produse și servicii pentru toți și cu aproape 4 milioane de clienți. Pe lângă soluțiile de banking la distanță, venim cu human banking prin colegii noștri din rețea și de la call center. Pașii către digitalizare i-am făcut inclusiv prin intermediul agențiilor noastre pentru că rețeaua face parte din transformarea noastră: fiecare este dotată cu aparate pentru self-banking, avem Digital Hour în cadrul lor, iar 50 de sedii, Agențiile Dialog, sunt dedicate exclusiv consultanței.
  • Pe de o parte, lumea preferă să facă banking de oriunde și non-stop, să nu depindă de programul unei instituții. E și normal, tehnologia este tot mai prezentă în viața noastră și totul se învârte în jurul telefonului mobil. Așa am ajuns ca peste 80% dintre clienții BT să fie digitalizați, adică să utilizeze cel puțin o aplicație pentru banking la distanță. Pe de altă parte, mereu sunt clienți care au nevoie de un sfat, de o întâlnire cu consilierii noștri, pentru a primi soluții. 60% dintre angajații noștri lucrează în rețea și sunt la dispoziția clienților.
  • Viitorul banking-ului îl văd cu bănci transformate în companii de tehnologie și un număr mult mai mare de clienți digitalizați. Mai mult, îl văd cu servicii deschise dincolo de sistemul bancar, cu servicii terțe prin intermediul API-urilor. Trebuie să contribuim de pe acum, ca bănci, la această forță transfor­mațională care este digitalizarea – să asigure prosperitate, educație financiară și incluziune.

50% din piața medicală lucrează cu Banca Transilvania – BT, 22.11.22

Banca Transilvania, cel mai mare finanțator al sectorului medical, susține peste 60.000 de medici și business-uri medicale. BT a contribuit semnificativ la dezvoltarea sistemului de sănătate privat românesc mai ales în ultimii 15 ani, odată cu înființarea Diviziei pentru Medici (DPM).

  • Peste 60.000 de medici și business-uri medicale au ales să lucreze cu BT, și anume 50% din piața medicală.
  • Cu peste 3 miliarde de lei credite în sold, Banca Transilvania este cel mai mare creditor al sistemului medical.
  • Cu peste 4 miliarde de lei depozite și resurse, BT este banca preferată de medici pentru păstrarea economiilor.

Banca Transilvania a donat 2 milioane de euro în perioada pandemiei, pentru spitale din peste 30 de localităţi.



Rezultatele financiare BT la 30 septembrie 2022 – BT, 11.11.22

Activele Grupului Financiar Banca Transilvania au ajuns la 141 miliarde lei la finalul trimestrului trei din acest an, în creștere cu 6,6% față de începutul anului.

Profitul net consolidat al Grupului BT este de 1.678 milioane lei, din care 1.441 milioane lei este al băncii. Aproximativ 237 milioane de lei este profitul net al subsidiarelor şi participaţiilor de capital.

Creditele Băncii Transilvania au crescut până la 63,2 miliarde lei. Comparând cu începutul anului, creditele nete pentru persoanele juridice au crescut cu aproape 32%, până la 27,2 miliarde lei, iar creditele nete pentru persoanele fizice au crescut cu 7,4% și au ajuns la 27,6 miliarde lei. Soldul creditelor acordate de Grupul BT a crescut cu 2,9 miliarde lei pe parcursul celui de al treilea trimestru, ajungând la 67,8 miliarde lei. În primele nouă luni, soldul a crescut cu aproximativ 11,7 miliarde lei, BT acordând 206.000 de credite populației și firmelor în perioada ianuarie–septembrie.

Depozitele clienţilor Grupului BT au ajuns la 113,4 miliarde lei, în creștere cu 5% față de începutul anului. 74,6 miliarde lei sunt economiile persoanelor fizice, iar 38,9 miliarde lei depozitele ale persoanelor juridice.

Veniturile operaționale ale băncii au crescut cu 19%, până la 3,8 miliarde lei, pe fondul creşterii volumelor operaţionale.

Numărul clienților activi ai băncii a ajuns la 3,8 milioane, în creștere cu 4,7% de la începutul anului. BT are 313.000 de clienți activi noi în primele nouă luni din 2022. 84% dintre clienții băncii sunt digitalizați.

”Am continuat creșterea constantă a numărului clienților și tranzacțiilor, cu o dinamică mult peste media pieței. Am crescut susținut și am finanțat companiile și oamenii, în ciuda faptului că piața financiară este mai plină de incertitudini ca oricând și costurile de finanțare și cerințele de capital sunt factori suplimentari care induc incertitudine în economie. Rămânem și pe viitor atașati de obiectivul nostru – de a fi principalul susținător al economiei și al statului, pentru dezvoltarea României” – afirmă Ӧmer Tetik, Director General BT.

Grupul Financiar Banca Transilvania

  • Integrarea Țiriac Leasing în Grupul BT este în desfășurare, iar fuziunea este estimată în decembrie a.c.
  • BT Asset Management a devenit cel mai mare administrator de active din România, cu peste 4 miliarde lei în administrare prin cele 17 fonduri deschise de investiții. BTAM se apropie de 100.000 de clienți.
  • BT Mic, cel mai mare jucător în microfinanțare, a ajuns la 14.500 de clienți, din care peste 75% sunt la primul credit.


Banca Transilvania este cea mai mare bancă din Europa de Sud-Est – BT, 19.10.22

Ne-am menținut optimismul și angajamentul de a contribui la relansarea economiei românești, de a ne susține clienții. A fost o perioadă în care am finanțat populația și companiile, am crescut volumul operațiunilor derulate prin bancă. În prezent suntem la circa 20% din piața de banking din România, iar pe unele segmente avem o cotă de piață semnificativ mai mare. În paralel, odată cu creșterea inflației și a dobânzilor, am preferat să fim și noi proactivi cu creșterea dobânzilor la depozite – astfel am reușit să menținem un trend corespunzător al resurselor, dar și să fidelizăm clienții. – Ömer Tetik, Director General, Banca Transilvania, pentru SeeNews.


Banca Transilvania anunță conceptul de Agenții Dialog, lansate pentru a facilita comunicarea directă cu clienții – BT, 12.09.22



Banca Transilvania deschide Stup – BT, 22.07.22

Banca Transilvania deschide Stup, spațiu fizic și virtual, dedicat susținerii comunitații antreprenoriale. Sub umbrela #sefacelastup, BT a creat infrastructura necesară conectării antreprenorilor cu furnizori de servicii și produse pentru înființarea, gestionarea, managementul unei afaceri. La Stup se vor desfășura inclusiv evenimente pentru antreprenori și viitori antreprenori, organizate atât de BT, cât și de partenerii acestei inițiative. Este dedicat tuturor antreprenorilor, indiferent de banca la care sunt clienți.

Stup este contribuția BT la creșterea comunității antreprenoriale. Va fi un loc de întâlnire, un loc al ideilor, în care se vor naște business-uri, dar și în care venim cu soluții la nevoile reale ale acestora. Ne dorim să contribuim la întărirea țesutului antreprenorial al României”, a explicat Omer Tetik, Director General, Banca Transilvania.

+ Tiberiu Moisă, BT, despre ce #SeFaceLaStup – BIZ, 5.10.11

  • Banca Transilvania sau BT Mic au o legătură strânsă cu firmele mici și mijlocii, însă discutăm mult despre accesul la finanțare și ajungi să crezi, involuntar, că totul se învârte în jurul accesului la credite. Gândindu-ne la Stup, am ajuns, de fapt, să lărgim pers­pectiva și să căutăm mereu direcțiile noi pentru ca serviciile noastre să rezolve nevoi reale care contează. Am știut relativ repede ce nu vrem. Nu ne-am propus să facem un spațiu de coworking pentru antreprenori, să fim incubator sau accelerator.
  • În București există deja asemenea inițiative și sunt minunate. De obicei ele vizează o nișă, un profil de antreprenori. Prin Stup ne dorim să fim pentru orice antreprenor, indiferent de domeniu. Nici măcar nu este obligatoriu să fie client al BT. Vrem să ne uităm la întreg, să înțelegem în modul cel mai intim provocările primilor ani de business și, acolo unde vom fi capabili, să venim cu soluții sistemice.


Gold Recognition din partea Community Index pentru trei proiecte de implicare socială a Băncii Transilvania – BT, 21.07.22




Banca Transilvania a achiziționat Țiriac Leasing – BT, 6.06.22

  • Banca Transilvania a cumpărat Țiriac Leasing de la Grupul Țiriac, prima achiziție BT a unei companii de leasing care nu face parte dintr-un grup financiar-bancar. Banca face astfel un pas strategic pentru întărirea poziției pe piața de leasing auto.



Rezultatele financiare ale BT la 31 martie 2022 – BT, 6.05.22

  • Banca are o creștere de 2,5 miliarde lei a soldului de credite, însemnând +5%, în comparație cu finalul anului trecut.
  • Numărul de clienți a continuat să crească, cu BT lucrând peste 3,6 milioane de clienți, dintre care 3,3 milioane sunt persoane fizice și 390.000 sunt companii.
  • Operațiunile băncii au înregistrat creștere solidă: numărul tranzacțiilor clienților persoane fizice și companii, prin toate canalele BT, +35% față de perioada similară a anului trecut.
  • Banca a lansat Code Crafters, companie prin care își crește capacitatea de dezvoltare a soluțiilor IT.

Activele Grupului Financiar BT au ajuns la finalul primului trimestru la 128,3 miliarde lei, iar creditele nete au crescut până la 58,6 miliarde lei. Depozitele clienților au ajuns la 107,42 miliarde lei – dintre care 71,77 miliarde lei sunt economiile persoanelor fizice, iar 35,65 miliarde lei, depozitele companiilor -, oferind un raport credite/depozite de 58,4%.

Profitul net consolidat al Grupului BT este de 400,33 milioane lei, din care cel al băncii este de 307,52 milioane lei. Subsidiarele si participațiile de capital au contribuit cu aproximativ 92,82 de milioane de lei la profitabilitatea BT.

  • Venitul net din dobânzi al băncii a crescut cu 22% față de primul trimestru din 2021, pe fondul creșterii creditării.
  • Venitul net taxe și comisioane a crescut cu 21%, pe fondul creșterii activității BT.

„România a început anul plin de incertitudini și mai provocator ca oricând. 2022 a venit cu turbulențe macroeconomice, cu o situație geopolitică regională complicată, creșteri de prețuri și probleme logistice. În acest context, Banca Transilvania a dovedit că poate susține, indiferent de context, planurile clienților săi, atât prin finanțări care au crescut, cât și prin investiții în tehnologie. Activitatea și veniturile băncii sunt peste estimari și peste buget, iar rezultatul net este în linie cu bugetul. Ne bucură că românii și-au continuat planurile, iar BT a crescut susținut creditarea și operațiunile”. – Ömer Tetik, Director General, Banca Transilvania

Continuarea digitalizării la BT

  • Banca are aproape 3 milioane de clienți unici digitalizați.
  • BT Pay a atins borna de 2 milioane de persoane care folosesc aplicația. Fiecare al doilea card emis de Banca Transilvania este în format digital, înrolat in BT Pay. Anul a venit și cu lansarea unei noi funcționalități în BT Pay, overdraft 100% online.
  • Pentru antreprenori, banca a lansat BTPOS App, care transformă dispozitivul cu sistem de operare Android al unui comerciant în POS care acceptă plăți contactless cu cardul, telefonul sau cu alte accesorii de plată. 43.000 de firme au peste 80.000 POS-uri BT.
  • A crescut numărul de carduri emise: banca a ajuns la 4,8 milioane de carduri în portofoliu, dintre care peste 570.000 sunt carduri de credit.


BT va acorda dividende din profitul anului trecut cu un randament de 5% – BT, 28.04.22

Banca Transilvania va acorda acționarilor dividende în numerar de 800 de milioane de lei din profitul de 1,8 miliarde lei obținut în 2021, ca urmare a deciziei Adunării Generale a Acționarilor (AGA).

  • 800 de milioane de lei, reprezentând aproximativ 45% din profitul anului 2021, vor fi distribuiți ca dividend de BT. Dividendul brut/acțiune este de aproximativ 0,12 lei, echivalentul unui randament de 5%. Ex-date este 3 iunie a.c., iar data plății dividendelor este 16 iunie a.c.
  • Banca Transilvania își va majora capitalul social prin emisiunea a 765 milioane de acțiuni cu valoarea nominală de 1 leu, prin încorporarea rezervelor constituite din profitul net al anului 2021. Vor fi acordate aproximativ 12 acțiuni gratuite la 100 acțiuni deținute la data de înregistrare.

Banca Transilvania și-a propus pentru acest an un profit net de 2,1 miliarde lei, cu 18% peste nivelul câștigului de anul trecut.


În cadrul AGA din 28 aprilie a.c., acționarii au ales noul Consiliul de Administrație (CA) pentru mandatul 2022 – 2026.

  • Horia Ciorcilă, fondator și Președinte CA, a primit al șaselea mandat consecutiv.
  • Patru membri CA au obtinut un nou mandat din partea acționarilor: Thomas Grasse, Ivo Gueorguiev, Mirela Bordea și Vasile Pușcaș.
  • Consiliul de Administrație are, de asemenea, doi membri noi, Lucyna Stanczak-Wuczynska și Florin Predescu Vasvari.

Sub coordonarea Consiliului de Administratie care isi incheie mandatul in aprilie a.c., Banca Transilvania a marcat o serie de rezultate remarcabile:

  • A devenit cea mai mare bancă din România;
  • Cota de piață a crescut de la 16,4% la 19,6%;
  • Numarul de clienți a ajuns de la 2,8 milioane la 3,6 milioane;
  • Capitalizarea bursieră a ajuns la 16,3 miliarde lei (3,3 miliarde euro, la 31.12.2021) de la 9,6 miliarde lei (2,1 miliarde euro, la 31.12.2018);
  • A achiziționat alte două bănci, Bancpost și Idea::Bank, precum și companii din alte domenii (leasing, credite de consum, asigurări și pensii private): ERB Leasing, ERB Retail Services, Idea::Leasing, Idea::Broker de Asigurare și Certinvest Pensii.
  • De asemenea, BT și Grupul Țiriac au semnat un acord de achiziție a companiei Țiriac Leasing (ianuarie a.c.), finalizarea tranzacției fiind în prezent supusă aprobării autorității competente.

BT a încheiat anul 2021 cu cifre peste media pieței în ceea ce privește creditarea și volumele operaționale.

  • Creșterea volumului de operațiuni și reducerea costului riscului au contribuit la înregistrarea unui profit net de aproape 1,8 miliarde lei, +48,9% față de 2020.
  • Activele băncii au ajuns la 125 miliarde lei, +21% față de 2020, creștere generată de ascensiunea creditării.


BT contribuie la initiațiva Hub umanitar, destinată Ucrainei și Republicii Moldova – BT, 8.04.22

  • Banca Transilvania s-a alăturat inițiativei Hub-ul umanitar a asociațiilor Tășuleasa Social și Johanniter-Unfall-Hilfe e.V, prin care sunt colectate bunuri de maximă necesitate, care ajung săptămânal în Ucraina și Republica Moldova.

Produse de 1,1 milioane de lei pentru refugiații ucraineni, donate de eMAG, Banca Transilvania, Mobexpert și Mastercard – BT, 14.03.22

  • eMAG, Banca Transilvania, Mobexpert și Mastercard donează produse în valoare de 1,1 milioane de lei pentru refugiații ucraineni din România. Donația constă în produse de igienă personală, lenjerii de pat, saltele, paturi, lăzi frigorifice, baterii externe și lanterne, care vor ajunge la destinație prin Inspectoratul General pentru Situații de Urgență.
  • Omer Tetik, Director General, Banca Transilvania: „Solidaritatea românilor pentru a ajuta refugiații este impresionantă. Așa trebuie să fie și solidaritatea companiilor. Întotdeauna am găsit la eMAG, Mobexpert și Mastercard deschidere din toate punctele de vedere. Am mai făcut bine împreună, la începutul pandemiei sau cu alte ocazii, așa facem și acum.  Donăm cu gândul la cei care au nevoie de noi și cu speranța că mâine va fi mai bine”.

Banca Transilvania pregătește un flux de onboarding pentru viitorii angajați ucraineni – BT, 8.03.22

  • Încercăm ca, pe lângă ajutorul punctual, umanitar, pentru ucrainenii care vin în România, să pregătim un plan pe termen lung pentru cei care decid să rămână în România. Iar acest lucru înseamnă inclusiv un loc de muncă pentru că este important ca ei să se integreze, să aibă o calitate decentă a vieții, să nu renunțe la educația copiilor.
  • Pregătim un flux de onboarding pentru ei, ne uităm cu prioritate spre persoane care au mai lucrat în bănci în Ucraina, vorbitori de română/ engleză.
  • Posturi deschise la BT inclusiv pentru ucraineni avem în toată țara: front office (care este pepiniera pentru promovări pe alte funcții), call center, tehnologie, cyber-security, risc management și analiză financiară.
  • Ne uităm cum să asiguram inclusiv calitatea vieții familiei, având în vedere că cele mai multe persoane care vin din Ucraina sunt mame. De aceea, avem în vedere și copiii acestora, prin contactele pe care le avem cu grădinițe și școli, așa încât aceștia să poata studia în română sau engleză.

Donații prin BT Pay pentru ucraineni – BT, 28.02.22

Banca Transilvania dorește să solidarizeze românii care vor să ajute ucrainenii, așa încât aceștia pot face donații prin aplicația BT Pay către următoarele ONG-uri: 

  • Organizatia Salvati Copiii – ofera asistenta umanitara copiilor si familiilor acestora
  • Hope and Homes for Children Romania – ajuta ucrainenii veniti in Romania si pe cei din Ucraina
  • CERT-Transilvania – deruleaza campanii umanitare pentru ucrainenii afectati de razboi si spitalele
  • Asociatia Little People – ajuta pacientii afectati de cancer sa-si continue tratamentul oncologic in afara Ucrainei
  • Crucea Rosie Romana – lanseaza apelul ‘Umanitatea nu are granite”
  • Asociatia Zi de Bine – trimite spre Ucraina medicamente, alimente si alte bunuri esentiale in aceste clipe, atat la granita din Romania, cat si in Ucraina
  • Fundatia Metropolis – sustine refugiatii ucraineni, respecta si promoveaza interesul superior al oamenilor si asigura o ingrijire personalizata pentru fiecare


Banca Transilvania va avea propria companie de tehnologie, Code Crafters – BT, 11.03.22

  • ”La Banca Transilvania, investim masiv în tehnologie, am avansat mult de la un an la altul, dar suntem mai degrabă obișnuiți să cumpărăm tehnologie decât să o facem noi. Cu Code Crafters, facem un pas mare în direcția în care producem noi soluțiile de care avem nevoie, dar și ca mindset, organizare și cultură digitală”, a explicat Ömer Tetik, Director General, Banca Transilvania.


Banca Transilvania confirmă aportul la relansarea economiei în 2021 – rezultatele financiare preliminare la 31 decembrie 2021 – BT, 25.02.22

Banca Transilvania a încheiat anul 2021 cu cifre peste media pieței în ceea ce privește creditarea, cât și volumele operaționale. Solvabilitatea BT fără profitul aferent anului 2021 este de 22,62%, iar cu profit inclus este de 24,46%.

“În 2021, în pofida unui climat impredictibil, noi, la BT, ne-am menținut optimismul și angajamentul ferm de a contribui la relansarea economiei românești, iar azi ne bucurăm că cifrele ne confirmă așteptările. A fost un an în care am finanțat populația și companiile, am crescut volumul operațiunilor derulate prin bancă și am creat valoare pentru acționari. De asemenea, prin achiziția Idea::Bank am contribuit la consolidarea sistemului bancar. Vom continua să investim în oameni, produse și tehnologie, întărind poziția noastră pe piață atât prin creștere organică responsabilă, cât și prin eventuale achiziții” – Horia Ciorcilă, Președintele Consiliului de Administrație al Băncii Transilvania. 

Activele Grupului Financiar BT au ajuns la finalul anului trecut la 132,5 miliarde lei. Creditele au crescut până la 50,2 miliarde lei, iar depozitele au ajuns la 108 miliarde lei, din care 71,89 miliarde lei sunt ale clienților persoane fizice, iar 36,13 miliarde lei, ale persoanelor juridice. Profitul net consolidat al Grupului Financiar BT este de 2.045,77 milioane lei, din care cel al băncii, de 1.782,70 milioane lei. Profitul operațional al băncii a crescut la 2.257,20 milioane lei. Eficiența operațională, care reprezintă raportul cost/venit, s-a păstrat la nivelul confortabil de 48,1% datorită bunei gestionări a costurilor și eficientizării prin digitalizarea proceselor.

BT a finanțat consistent populația și companiile

  • Peste 14.000 de români și-au cumpărat locuință cu ajutorul BT, suma acordată fiind de peste 3,7 miliarde lei. Soldul creditelor ipotecare/imobiliare este de 15,5 miliarde lei.
  • Peste 100.000 de credite de consum, de aproximativ 4 miliarde lei, au fost acordate anul trecut. Soldul acestor credite a ajuns la 11,4 miliarde lei.
  • Banca a acordat aproximativ 15.000 de împrumuturi noi, în valoare de 3,7 miliarde lei, pentru peste 18.000 de clienți IMM&Micro. Portofoliul creditelor IMM (conform definiției europene a IMM-urilor) a ajuns la 19,2 miliarde lei.
  • Banca Transilvania a continuat să fie un partener principal în programele guvernamentale și în cele din fonduri europene: prin IMM Invest și Agro IMM Invest, BT a acordat anul trecut peste 4.000 de finanțări, de peste 2,6 miliarde lei.
  • Divizia Pentru Medici și-a dublat volumul de credite acordate față de 2020 (1,2 miliarde lei plasamente), iar finanțările din domeniul agriculturii, prin APIA, au depășit 500 milioane de lei.

BT are peste 2,7 milioane de clienți unici digitalizați, 75% din clienții activi

Banca Transilvania este lider de piață în domeniul cardurilor, cu 4,7 milioane de carduri în portofoliu, din care peste 560.000 carduri de credit.Cu peste 100.000 de carduri noi, a fost cel mai bun an privind cardurile de credit.

Tranzacțiile efectuate cu cardul au crescut cu 35% în 2021 față de 2020. Banca a ajuns la peste 2,1 milioane de carduri unice în wallet-urile BT Pay, Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay si Garmin Pay. Numărul plăților cu telefonul s-a dublat în 2021 față de 2020, ajungând la 68 milioane. Peste 1 milion de retrageri de numerar au fost realizate cu telefonul, prin BT Pay, de la bancomatele Băncii Transilvania.  

Alte informații financiare

Rata expunerilor neperformante este de 2,71% la 31 decembrie 2021, iar gradul de acoperire cu provizioane totale a expunerilor neperformante este de 166%, conform indicatorului EBA. Solvabilitatea BT fără profitul aferent anului 2021 este de 22,62%, iar cu profit inclus este de 24,46%.



Banca Transilvania devine membră a Confederației Naționale pentru Antreprenoriat Feminin – BT, 14.02.22


2 milioane de clienți ai băncii folosesc aplicația BT Pay – BT, 4.02.22

  • Fiecare al doilea card emis de Banca Transilvania este în format digital, înrolat în BT Pay.
  • BT Pay a devenit un super-app de banking și payments, care are inclusiv opțiuni complementare: donații, oferte și sănătate.
  • Cu ajutorul său pot fi făcute plăți contactless, transferuri de bani, plata facturilor, confirmarea cumpărăturilor online sau donații.
  • Aplicația ajuta la gestionarea cardurilor, inclusiv originarea de carduri de credit și overdraft-uri full online, precum și la retragerea de bani de la bancomat fără a mai fi nevoie de cardul fizic.

+ Recunoaștere Visa pentru BT: Exceptional Development of the Acquiring Business in Romania – BT, 20.10.22



A opta generație de cursanți începe cursurile TEE Executive MBA – BT, 4.02.22

  • O noua generație de cursanți începe, în 9 februarie a.c., programul Executive MBA 100% britanic, acreditat de Universitatea Buckingham și organizat în Cluj-Napoca de Transilvania Executive Education.
  • Trei dintre cursanți sunt bursieri ai Băncii Transilvania și Evergent Investments. Bursele TEE Executive MBA sunt în valoare totală de 30.000 de euro – Bursa BT Roberto Marzanati, de 15.000 de euro, acoperă integral investiția în programul de studii, iar bursele Evergent Investments sunt de 7.500  de euro fiecare.
  • Începând cu acest an, programul Executive MBA are un nou partener educațional, Universitatea Buckingham. Au fost introduse în curriculă trei module noi: Guvernanță și etica în afaceri, Strategiile disruptive ale noilor modele economice și Inovarea mediului de afaceri. Cursurile sunt predate de experți internaționali și români, cu activitate academică și de business. 
  • Universitatea Babeș-Bolyai, Banca Transilvania și Electrogrup au lansat Transilvania Executive Education în 2015. De-a lungul anilor s-au alaturat Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, Emerson, Endava, Camera de Comerț Româno-Britanică și Camera de Comerț Româno-Olandeză. De-a lungul anilor, TEE a format o comunitate din peste 200 de absolvenți – antreprenori și manageri din peste 50 de companii din România și din străinătate.

Forța brandului Banca Transilvania, în top 10 global banking la acest indicator – BT, 1.02.22

  • Banca Transilvania este, și în acest an, în topul celor mai valoroase 500 de branduri bancare din lume, pe locul 302, conform Brand Finance Banking 500 2022. Valoarea brandului Banca Transilvania a crescut la 460 milioane USD (de la 441 milioane USD, in 2021).

Banca Transilvania va achiziționa Țiriac Leasing – BT, 14.01.22

  • Planul BT prin acest pas strategic este atât implicarea directă într-un model de afaceri de nișă care face diferența pe piața auto, cât și întărirea poziției cu servicii de finanțare alternative.
  • Țiriac Leasing activează pe piață de peste 20 de ani, timp în care a dezvoltat un portofoliu diversificat de produse de leasing, prezentând o specializare semnificativă și recunoscută în sectorul auto, care va genera un aport relevant pentru Grupul Financiar Banca Transilvania. La data acestei tranzacții, Țiriac Leasing are active de 213 milioane de euro, finanțând de-a lungul timpului peste 37.000 de clienți.
  • Compania de leasing din Grupul Financiar Banca Transilvania, BT Leasing (BTL), este la rândul său pe piata de peste 20 de ani, timp în care a susținut peste 10.000 de clienți și a încheiat peste 20.000 de contracte, iar în 2018 a fuzionat cu ERB Leasing. BTL are active de 1,366 milioane de lei. În 2021, o altă companie de profil a intrat în Grupul BT, Idea::Leasing.
  • Grupul Financiar Banca Transilvania va beneficia în urma finalizării tranzacției de expertiza echipelor celor două entități specializate în leasing financiar de un portofoliu reunit și de o varietate extinsă a ofertei de servicii și produse derivate.


2021


Banca Transilvania mărește dobânzile pentru economiile în lei – BT, 17.11.21



Rezultatele financiare BT la 30 septembrie 2021: Banca Transilvania își întărește leadershipul în piața bancară și susține revenirea economică printr-o dinamică a finanțărilor peste media pieței – BT, 12.11.21

  • Soldul creditelor acordate de Grupul BT a crescut cu 2,4 miliarde lei pe parcursul celui de al treilea trimestru, ajungând la 46,8 miliarde lei. În primele nouă luni, soldul creditelor acordare de Grupul BT a crescut cu aproximativ 4,7 miliarde lei.
  • Banca Transilvania a acordat peste 166.000 credite către populație (din care aproape 11.000 sunt credite imobiliare) și a creditat peste 13.700 companii.
  • Banca a continuat să fie partener preferat în programele de garanții cu finanțare europeană și în programele guvernamentale IMM Invest, Agro IMM Invest și Prima Casa.
  • Profitul net consolidat al Grupului BT este de 1.669 milioane lei, din care 1.474 milioane lei este al băncii, iar aproximativ 195 milioane de lei este al subsidiarelor și participațiilor de capital. 
  • Activele Grupului Financiar Banca Transilvania au ajuns la 118 miliarde lei la finalul trimestrului trei din acest an, în creștere cu 9,7% față de începutul anului.
  • Creditele Băncii Transilvania au crescut până la 45 miliarde lei. În trimestrul trei, ritmul de creditare a fost în continuare susținut, cu aproape 1.000 de credite retail noi pe zi, banca ajungând la peste 1,1 milioane de clienți creditați (persoane fizice și companii). Comparând cu începutul anului, creditele nete pentru persoanele fizice au crescut cu 10% (ajungând la 25,3 miliarde lei), iar cele pentru persoanele juridice, cu peste 13% (până la 19,7 miliarde lei).
  • Divizia Agribusiness și Divizia pentru Medici au înregistrat, în continuare, creșteri mult peste medie. Finanțările de factoring beneficiază de un interes sporit din partea băncii, volumele rulate înregistrând un avans de 17% în primele nouă luni. Peste 1.200 de companii folosesc soluțiile de factoring ale Băncii Transilvania.
  • Depozitele clienților la nivel de grup au ajuns la 99,4 miliarde lei (în creștere cu 9,3% față de începutul anului), din care 67,8 miliarde lei sunt economiile persoanelor fizice, iar 31,6 miliarde lei, ale persoanelor juridice.
  • Numărul de clienți al băncii a crescut cu peste 133.000 de la începutul anului, +4% la persoane fizice și +3% la persoane juridice. Banca are aproximativ 3,2 milioane de clienți retail, 360.000 de clienți IMM&Micro și peste 11.000 de clienți corporate activi.
    • Tot în această perioadă, Banca Transilvania și-a continuat focusul pentru lansarea de produse de finanțare green cu un produs de credit nevoi personale verde. În aceeași direcție, BT Leasing (BTL) a continuat încurajarea trecerii la opțiuni prietenoase cu mediul, iar clienții care au optat pentru mașini electrice sau PHEV beneficiază de dobânzi mai bune. Aceste tipuri de mașini au ajuns la peste 25% din finanțările acordate de BTL în primele nouă luni.
  • Impozitele totale plătite de Banca Transilvania în primele nouă luni ale anului depășesc 570 de milioane lei.
  • În octombrie a.c., banca a distribuit dividende în numerar din profitul anului 2020, precum și din rezervele altor ani, în sumă totală de 500 de milioane de lei. Tot în octombrie a.c., banca a marcat 24 de ani pe piața de capital. Banca Transilvania are peste 30.000 de acționari și peste 70% acționariat românesc.
  • În special pentru acționari și investitori, banca a lansat BT Research, un centru online în care se pot accesa rapoarte de analiza macroeconomică, care prezintă evoluții, trenduri și perspective pentru România, Zona Euro și SUA.

Ömer Tetik, CEO BT, la Zilele BIZ: Curaj, mult curaj! – BT, 9.11.21

  • Perioada de pandemie a fost extrem de condesată pentru toată lumea, inclusiv pentru noi. Am învățat mai multe despre clienții nostri. În perioada asta de la bancheri vrei să vezi accesibilitate, vizibilitate din punct de vedere al leadership-ului, curaj și încurajare. Nu mai este despre produs, nici despre profitabilitate, ci despre supraviețuire și dezvoltare împreună.
  • Banca Transilvania, fiind înființată de un grup de antreprenori ca start-up, a trecut prin toate etapele antreprenoriatului, așa că am încercat să reflectăm asta în felul în care gândim.
    • Este o „furtună perfectă” și va fi în continuare. Este volatilitate în piețe, sunt probleme în zona de energie și schimbări de politică monetară, dar pentru România este o oportunitate imensă. Începem să lansăm acest proiect mare, PNNR, dar sperăm să primim și să folosim cât mai bine fondurile europene.
    • Sunt foarte multe probleme venite din Asia în furnizarea de produse, de mărfuri, iar România poate să se poziționeze bine, industria alimentară devine mult mai importantă, iar noi prin agricultura bine dezvoltată avem o mare oportunitate. Vor fi palpitații, dar și oportunități și foarte multă adrenalină.
    • Creșterea PIB-ului este un indicator important, dar nu arată bunăstarea poporului. PIB-ul poate să crească exact cum se întâmplă în America, trei-patru firme să ajungă la trilioane de dolari, dar nivelul de educație, sistemul de sănătate să rămâna jos pentru mare parte din populație. Cred că miza României este o creștere echilibrată, prin grija față de fiecare cetățean.
  • Trebuie să avem grijă de echipele noastre, de oamenii noștri și să învățăm lecțiile pe care criza ni le-a dat. 

Banca Transilvania a achiziționat Idea::Bank și celelalte companii cu brandul IDEA în România – BT, 29.10

  • Actuala Idea::Bank va deveni un hub de digital banking, depășind sfera băncilor tradiționale. Toate cele trei entități cunoscute în prezent sub brandul Idea vor avea noi identități corporative. Impactul pozitiv în economie și societate al achiziției Idea::Bank este contribuția la consolidarea industriei bancare și repoziționarea băncii ca platformă digitală, cu agenda ESG pe toate palierele.
  • Ecosistemul omni-channel al Băncii Transilvania integrează avantajele sucursalei tradiționale cu bankingul online. 67% din totalul clienților – 2,3 milioane – sunt digitalizați, folosind în mod curent cel puțin una dintre soluțiile digitale ale băncii – aplicații, Internet Banking sau Mobile Banking.

Banca Transilvania va achiziționa Idea::Bank și celelalte companii cu brandul IDEA în România – BT, 2.06

  • Valoarea tranzacției este de 213 milioane de lei (43 de milioane de euro). Companiile din România sub brandul IDEA (Idea::Bank, Idea::Leasing, Idea::Broker de Asigurare), detinute de grupul polonez Getin Holding, înseamnă 2,85 miliarde lei active totale, peste 60.000 de clienți, 530 de angajați și 46 de unități, la finalul anului 2020.
  • Banca Transilvania a făcut prima achiziție în 2015, Volksbank România, cea mai mare tranzacție de pe piața bancară din România până la acel moment. În 2018, BT a cumpărat Bancpost, ERB Retail Services și ERB Leasing. Aceste achiziții au completat strategia de creștere și consolidare a cotei de piață BT, ducând – împreună cu creșterea organică – la ascensiunea bâncii pe primul loc în sistemul bancar românesc. 
  • Banca Transilvania înseamnă azi 3,2 milioane de clienți, peste 9.000 de angajați, 500 de sedii – dar și cel mai mare grup financiar din Europa de Sud-Est.

BT, cea mai mare bancă din Europa de Sud-Est pentru al treilea an consecutiv – BT, 18.10

  • Banca Transilvania este cea mai mare bancă din Europa de Sud-Est în funcție de valoarea activelor în anul 2020, ocupând locul I în SEE TOP 100 Banks, realizat și publicat de SeeNews.
    • Banca Transilvania la finalul anului 2020:
    • Profit net BT: 1.197,31 milioane lei
    • Credite: 46,16 miliarde lei
    • Depozitele clienților băncii: 90,94 miliarde lei
    • Număr clienți: 3,2 milioane
  • 2020 a fost unul al rezistenței și solidarității, în care Banca Transilvania a lansat propriile măsuri pentru susținerea clienților, suplimentare celor anunțate prin moratoriul public, a amânat rate la credite și a redus comisioanele. Rezultatele pozitive se datorează în special gestionării adecvate a costurilor și creșterii volumului de operațiuni.

Rezultatele financiare la 30 iunie 2021 : Creștere susținută a finanțărilor, volumului tranzacțiilor și a operațiunilor – BT, 23.08

  • Banca a finanțat consistent atât populația, cât și companiile, a crescut volumul operațiunilor și a generat valoare pentru clienții și acționarii săi. Pe lângă activitatea dedicată clienților, Banca Transilvania a continuat să contribuie la consolidarea sectorului bancar din România și a semnat în cursul primului semestru al anului angajamentul ferm de achiziție a Idea::Bank și a companiilor din Grupul Idea România.
    • „Este o perioadă de relansare a României, iar Banca Transilvania a contribuit din nou, crescând finanțările și volumul operațiunilor peste media pieței. Suntem banca românilor, procesăm un volum de operațiuni vital pentru economie și avem peste 7 milioane de români acționari direcți și indirecți. Suntem optimiști în legătură cu dezvoltarea economiei și a țării, așa încât punem umărul la continuarea creșterii lor și la reducerea decalajelor față de Vestul Europei” – declară Ömer Tetik, Director General, Banca Transilvania.
  • Banca Transilvania a contribuit în ultimii cinci ani la bugetul de stat cu taxe și impozite de peste 2,7 miliarde de lei, direct și indirect, din care 712 milioane lei au fost în 2020. Totodată, BT rămâne una dintre cele mai implicate companii în comunitate, cu donații de aproape 15 milioane de lei făcute în prima jumătate a anului.

Rezultatele financiare la 30 iunie 2021

  • Activele Grupului Financiar Banca Transilvania au ajuns la 115,3 miliarde lei la finalul semestrului întâi din acest an, creditele crescând până la 44,4 miliarde lei.
  • Depozitele clienților au ajuns la 97,2 miliarde lei, din care 65,9 miliarde lei sunt economiile persoanelor fizice, iar 31,3 miliarde lei, ale persoanelor juridice.
  • Eficiența operațională a băncii se păstrează la nivel confortabil, de 46,7%.
  • Profitul net consolidat al Grupului BT este de 1.015,5 milioane lei, din care cel al băncii este de 901 milioane lei.
  • Subsidiarele și participațiile de capital au contribuit cu peste 114 milioane lei la profitabilitatea Grupului BT.

Finanțarea și susținerea românilor în primele șase luni din 2021

  • În perioada ianuarie – iunie a.c. Banca Transilvania a acordat peste 114.000 de împrumuturi companiilor și persoanelor fizice. Cele pentru companii sunt în valoare de 4,8 miliarde lei. Banca are aproximativ 3,14 milioane de clienți retail, aproape 360.000 de clienți IMM & Micro și aproximativ 11.000 de clienți corporate.
  • În 2021, BT continuă să fie un partener relevant în programele guvernamentale și în alte programe europene, acordând în primul semestru credite în valoare de peste 560 milioane de lei prin programele IMM Invest și AGRO IMM Invest, respectiv 648 milioane de lei prin programele cu garanții si fonduri europene.
  • BT are peste 2,3 milioane de clienți unici digitalizați, ceea ce reprezintă 67% din clienții activi. Banca a ajuns la peste 1,7 milioane de carduri unice în wallet-urile BT Pay, Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay și Garmin Pay, iar numărul plăților cu telefonul a crescut de 3 ori în semestrul I 2021 față de semestrul I 2020, ajungând la 27 milioane.
  • Din cele peste 1.700 de ATM-uri BT, 560 sunt multifuncționale (BT Express Plus), prin care se poate face self-banking – de la depuneri de numerar în lei și valută, la schimb valutar și retrageri de numerar contactless.



Ömer Tetik, CEO Banca Transilvania: Digitalizarea nu poate să vină doar din sistemul bancar, trebuie să avem un plan mult mai amplu al administraţiei fis­cale, interac­ţiu­ne între firme – ZF, 12.07

  • Digitalizarea nu poate să vină doar din sistemul bancar, trebuie să avem un plan mult mai amplu al administraţiei fis­cale, interac­ţiu­ne între firme. Se lan­sează programe foarte bune, pre­cum ajutorul pentru HoReCa, dar pierdem timp important pentru că nu merg sisteme, aplicaţii. În rest, cred că a revenit încrederea în bănci pentru fi­nanţări, iar viitorul arată mai bine.

Ömer Tetik, CEO, Banca Transilvania: Acum avem un sistem bancar mai competitiv, sănătos, multe bănci au revenit în prim-plan cu şansă de dezvoltare, iar în continuare suntem interesaţi de noi achiziţii – ZF, 6.07

  • Acum avem un sistem bancar mai competitiv, sănătos, multe bănci au revenit cu şansă de dezvoltare şi în continuare suntem interesaţi. Devine din ce în ce mai greu să achiziţionezi, dar după fiecare achiziţie am avut şi o creştere organică de 1-2 ani. (…) Având în vedere capitalizarea BT avem un apetit foarte mare. Sunt foarte multe informaţii competitive, sunt bănci, dar nu doar bănci, poate fi în zona de IFN-uri, firme de leasing.
  • De acum înainte va fi şi mai bine pentru că vom acorda credite sub programe guvernamentale şi abia aşteptăm să ne asumăm rolul nostru în PNRR pentru a facilita acces la finanţare şi dezvoltare economiei.
  • Cea mai mare provocare este în zona de recrutări. Avem nevoie de oameni, de tineri, nu doar industria bancară şi avem nevoie şi de şcoli de meserie. Noi ca industrie trebuie să arătăm că suntem mult mai atractivă, iar imaginea bancherului trebuie îmbunătăţită între timp.


Topul băncilor din România în anul 2020: Banca Transilvania, liderul pieţei, câştigă teren – ZF, 29.06




Banca Transilvania lansează un centru online de research, cu acces liber la analizele macroeconomice – BT, 28.05

  • BT Daily: sinteza principalelor evoluții macro-financiare din România, Zona Euro și SUA
  • BT Monthly: sinteza evoluțiilor macro-financiare externe și interne, respectiv scenariul macroeconomic central actualizat pe economia României
  • BT Macro Focus: analiza evoluțiilor principalilor indicatori din economia românească
  • BT Update: analiza lunară a sectorului bancar din România
  • BT Titluri de stat: evoluțiile și perspectivele pieței titlurilor de stat din România

Banca Transilvania a început aprobarea creditelor în programul IMM INVEST 2021 – BT, 18.05

  • Banca Transilvania, principala instituție bancară în IMM INVEST, a început aprobarea creditelor în cadrul programului. Peste 5.000 de firme au ales BT ca bancă parteneră până acum, în acest an. Grupul Financiar BT este pregatit să preia inclusiv solicitări pe celelalte componente ale programului, AGRO IMM INVEST, IMM Factoring și IMM Leasing.
  • În 2020, prin programul IMM INVEST și Banca Transilvania au fost acordate peste 10.000 de credite, care au adus în economie aproape 4,5 miliarde de lei și prin care sunt susținute aproximativ 100.000 de locuri de muncă.

Nevenca Doca, la conferința SKILLS of the FUTURE: La BT știm că dimensiunea umană este diferențiatoare pentru noi, ca instituție financiară – BT, 17.05

  • Dezvoltarea de abilități: un exemplu este proiectul de reskilling a 20 de colegi bancheri în programatori în tehnologia Robotic Process Automation (RPA).
  • Evaluarea permanentă a instrumentelor: platforme de colaborare, forumuri, grupuri de învățare etc. În baza evaluării acestora, personalizăm parcursul de învățare al angajaților, lucrăm împreună cu managerii și cu colegii care sunt consultanți de învățare, stabilim traseele de învățare și le personalizăm.

Gabriela Nistor, Director General Adjunct Retail Banking BT: România, mai aproape de vestul Europei prin digitalizare – BT, 10.05

  • Cifrele Băncii Transilvania arată că perioada pandemiei a generat un salt uriaș privind adoptarea online-bankingului, progres care altfel ar fi luat ani de zile și care a adus România mai aproape de vestul Europei în ceea ce privește digitalizarea. Bankingul de acasă a adus transformare digitală: un alt mod de a ne organiza banii și timpul. Vedem oportunități extraordinare pentru clienți privind mobilitatea, dată de bankingul de la distanță, accesarea de noi produse și servicii, dar și de creșterea rapidă a încrederii de a plăti online, cum spuneam. Pentru tot mai multe persoane, bankingul online a devenit confortabil, parte din viața de zi cu zi.

Cristina Șindile, director general BT Mic: Vedem în ultima perioadă o efervescenţă în aria transportului de marfă şi a serviciilor de curierat. BT Mic a acordat anul trecut peste 3.200 de credite, din care aproximativ 2.000 în perioada iunie-decembrie – ZF, 10.05

  • Vedem în ultima pe­rioa­dă o eferves­cen­ţă în aria trans­por­tului de marfă, a ser­viciilor de cu­rierat, ca efect al mo­dului în care s-au aşezat rela­ţiile co­mer­ciale. Deşi nu putem spune că există o schimbare majoră în do­me­niile de activitate ale busi­nessu­rilor noi, există o schimbare semni­fica­tivă în tipul canalelor de distribuţie utilizate de către acestea. Mediul online a avansat puternic. Sunt multe busi­nessuri care acum se nasc direct în online şi sunt mai multe afaceri care au testat on­line-ul acum pentru prima dată, chiar dacă au în spate ani buni de expe­rien­ţă.

Banca Transilvania ajunge la o capitalizare record de 3 miliarde de euro la Bursa de la Bucureşti – plus 1 miliard de euro în ultimul an. Acţiunile TLV au urcat cu 48% din mai 2020 încoace. Spre comparaţie indicele BET are plus 44% – ZF, 5.05


Ömer Tetik, CEO Banca Transilvania: Vedem semne încurajatoare, economia României şi-a revenit bine în primele trei luni ale anului, însă provocările nu au trecut – ZF, 29.04

  • Vedem semne încurajatoare, economia României şi-a revenit bine în primele trei luni ale anului, însă provocările nu au trecut. Acum depindem de ritmul vaccinării, dar şi de restricţiile de călătorie şi consum din celelalte ţări europene şi din lume, iar ritmul revenirii va fi corelat direct cu cel al marilor economii din Uniunea Europeană. Suntem optimişti, dar rămânem în gardă şi ţinem aproape de clienţii cu credite şi de cei care au nevoie de finanţare pentru susţinerea business-ului lor, al consumului şi al economiei. Banca Transilvania a funcţionat cu motoarele turate în primele trei luni ale anului, ceea ce se vede în numărul record de finanţări acordate.

Rezultatele financiare BT la 31 martie 2021: un semn bun, de relansare a economiei – 29.04

  • Aproape 48.000 de credite au fost acordate în primele 3 luni ale anului, în valoare de 3.947 milioane lei. Din acestea, 45.700 au fost pentru persoane fizice – pentru locuințe și nevoi personale.
  • Cu BT lucrează 3,1 milioane de clienți persoane fizice, 352.000 de clienți IMM & Micro si peste 10.600 de clienți corporate.
  • 1,9 milioane de clienți sunt digitalizați, din care peste 1,2 milioane folosesc BT Pay, +79% față de trimestrul I 2020.
  • Numărul plăților cu telefonul s-a dublat în trimestrul I 2021 față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 12,3 milioane.
  • 64% este creșterea numărului de tranzacții cu cardul pe internet în trimestrul I 2021 față de trimestrul I 2020.
  • Banca are 70,64% acționariat românesc și peste 33.000 de acționari români persoane fizice.
  • BT a continuat planul de modernizare a rețelei de unități inclusiv în prima parte a anului, ritmul fiind un sediu/săptămână.

Planurile BT pentru 2021, aprobate de acționari. Anul Relansării

La Adunarea Generală a Acționarilor BT din 28 aprilie a.c., acționarii au aprobat propunerea Consiliului de Administrație privind închiderea anului 2020, repartizarea profitului, precum și majorarea capitalurilor proprii cu 573.8 milioane de lei.

Rezultatele băncii din 2020 susțin rolul BT de pilon principal al relansării economiei în 2021. Pentru acest an, Banca Transilvania și-a propus următoarele:

  • +11,3% active, până la 115 miliarde de lei;
  • 49,3% cost/venit pentru eficiența operațională;
  • +7,9% credite brute;
  • 47,9% credite/depozite;
  • +11,6% total resurse de la clienți.

Bugetul de investiții BT pentru 2021 este de 400,88 milioane de lei și va fi alocat în proiecte de IT, pentru carduri, inițiative digitale și rețea. La Banca Transilvania, headline-ul acestui an este Relansare. BT dorește să  joace un rol major în susținerea firmelor, oamenilor și a economiei.


Tiberiu Moisa, BT: Antreprenorii sunt cei care aduc schimbarea în România – BT, 9.04

  • Orice este important pentru clienți devine important pentru noi. În sensul acesta încercăm, deși nu este ușor, să fim prezenți în orice schemă de finanțare disponibilă în România, astfel încât oricine are în plan să finanțeze o afacere să poată găsi la noi multe soluții. Trebuie să fim oriunde este nevoie în așa fel încât antreprenorii să găsească la BT ceea ce își doresc.
  • Accelerăm toate procesele de digitalizare. Așteptările clienților sunt din ce în ce mai mari, prin umare, cu resursele importante pe care le avem grăbim această transformare.
  • Antreprenorii sunt cei care aduc schimbarea în România, indiferent de domeniu. Chiar și pentru noi, în banking, de fiecare dată când încercăm să înțelegem ce va fi, ne uităm la antreprenorii care sunt conectați cu zona financiară.
  • Înainte de COVID, economia românească, privită per ansamblu, nu arăta rău, creștea în fiecare an. Dacă te uitai doar la cifre, fără să încerci să înțelegi ce poveste spun aceste cifre, ai fi avut impresia că eram bine. Nu eram. Nu eram conectați suficient la tendințele viitorului: sustenabilitate, tehnologie, economie verde. Pandemia a venit, ne-a adus cu picioarele pe pământ și ne-a conectat la aceste tendințe. Trebuie să intrăm în logica transformării digitale și a beneficiilor pe care le aduce.
  • Perioadele care vin după șocurile economice aduc schimbări care pot alimenta o nouă generație de antreprenori. S-a întâmplat și acum un deceniu, în precedenta criza. Oamenii sunt mai dispuși ca oricând să încerce soluții noi, vor exista pachete de stimulare economică și mecanisme de finanțare, economiile puse deoparte de oameni vor alimenta noi investiții. În această mare reașezare a lucrurilor vor fi multe de făcut și pentru oamenii de acțiune… este o veste bună! Sunt convins că peste 10 ani vom putea discuta de mari afaceri românești care au pornit în această perioadă.



Bogdan Pleşuvescu, CEO Victoriabank: Am preluat Victoriabank în Republica Moldova, o bancă cu 35% credite neperformante, iar în trei ani am scăzut rata NPL la 15%, am schimbat structura de portofoliu şi am ajuns la un profit de 13 mil. euro – ZF, 10.03

  • Victoriabank, o bancă din Republica Moldova deţinută de Banca Transilvania şi Banca Euro­peană pentru Reconstrucţie şi Dez­voltare (BERD) în proporţie de 72,19% şi condusă de  un român, Bogdan Pleşu­vescu, a reuşit să reducă în trei ani rata creditelor neper­for­­mante (NPL- non-per­for­ming loans) de la 35% până la 15%.
  • Victoriabank, care a avut active de 750 mil. euro şi un profit de 13 mil. euro în 2020, deţine în portofoliu peste 40% credite pe retail, în urma unei restructurări majore, la care se adaugă şi credite ipotecare negarantate, Prima Casă, dar şi credite IMM şi corporate.

Armaşu (BNM): Este important ca Banca Transilvania să poată să îşi conducă afacerile liberă şi nestingherită în Republica Moldova – agerpres, 5.11

  • Noi urmărim cu atenţie evoluţia evenimentelor care au loc în jurul Victoria Bank. Situaţia la moment este stabilă, nu provoacă îngrijorări, dar noi sperăm cât mai curând posibil să fie depăşită această situaţie, ca banca să poată să se dezvolte normal. Banca Transilvania a fost primul investitor european care venit în Republica Moldova atunci când a pornit programul cu Fondul Monetar Internaţional. Dacă vreţi, Banca Transilvania a spart gheaţa aici. După ei au venit şi alţii, dar ei au dat un exemplu de a susţine acest parcurs de reforme în momentul cel mai dificil şi eu cred că este important ca Banca Transilvania mai departe să poată să îşi conducă afacerile liberă şi nestingherită în Republica Moldova şi să poată să dezvolte Victoria Bank şi acea bancă să deservească cetăţenii din Republica Moldova.

Ömer Tetik, BT: Anul relansării în banking – BIZ, 9.03

  • Cum vedeți evoluția economiei în acest an? Cu ce scenarii privind creș­terea economică lucrați când faceți strategiile băncii?
    Ne-am pregătit cu planuri diferite, am luat în considerare fiecare semnal, cifră și tendință. Ne așteptam la o revenire cu un ritm anual de creștere care poate merge înspre 5% din perspectiva evoluțiilor de la an la an, însă este clar că depindem foarte mult de evoluția pandemiei, de ritmul vaccinării, de re­stricțiile de călătorie și consum din restul țărilor europene. România are o economie complexă și puternic interconectată cu Europa, iar ritmul revenirii va fi corelat cu cel al marilor economii europene. La BT, pentru acest an headline-ul este Relansare, așa încât am pornit la drum în 2021 cu acest mindset. Vrem să fim cât mai proactivi și să jucăm un rol major în susținerea firmelor, a oamenilor și a economiei. Suntem conștienți de rolul nostru în economie și acest lucru ne responsabilizează.
  • Ce a însemnat pentru bănci adaptarea la „noul normal”? Cum și-a ada­p­tat BT strategia în pandemie?
    Depinde de fiecare bancă în parte, însă băncile s-au adaptat repede, deși nu a fost ușor, mai ales pentru cele mici. La BT, ne-am dat seama rapid că vor urma perturbări în fluxurile economice și că lockdown-ul va avea efecte, cum ar fi întârzieri în cash-flow-ul companiilor, o scădere a consumului în unele domenii, dar și că noile restricții vor contribui la schimbări de comportamente. Ne-am gândit la clienți, am discutat cu ei, ne-am pus în locul lor și am știut că putem contribui la salvarea economiei și a multor locuri de muncă. Așa că, odată cu lockdown-ul, am pornit la drum cu un mindset nou, cu atitudine proactivă de susținere a companiilor și a celor cu credite, pentru că, din martie 2020 încoace, solidaritatea a devenit obiectivul nostru principal. BT a făcut atunci primul pas prin anunțarea unor măsuri de susținere a clienților. Ne bucurăm că am generat un trend pe piață. Am păstrat deschisă rețeaua, cele peste 500 de sedii, am accelerat digitalizarea si am devansat investitii.
  • Pentru al doilea an al pandemiei ce obiective v-ați propus?
    Prioritatea numărul unu este susține­rea clienților. De asemenea, vrem să dăm trendul prin susținerea ONG-urilor cu impact în comunități cât mai mari. Strict pe business, suntem relativ optimiști și avem apetit pentru finanțare. Ne dorim business nou și vrem să creștem prudent și sănătos. Cred că am învățat din lecțiile anului 2020 și ale contextului – suntem atenți la sustenabilitate, la incluziune și la business responsabil (social și verde), vrem să inovăm și avem ambiții mari.

Mihaela Nădășan, BT, la NEXTfintech: Pentru BT, atenția acordată start-up-urilor FinTech a venit natural – BT, 4.03

  • Pentru că start-up-urile sunt specialitatea Băncii Transilvania, atenția acordată start-up-urilor FinTech a venit natural, iar mai târziu s-a transformat într-o abordare de business. Acestea ne învață cum să fim agili. BT a intrat în parteneriate cu FinTechuri și în capitalul unora dintre ele. În cazul băncii noastre, digitalizarea a pornit ca o nevoie de a veni cu plus-uri în experienta clienților, apoi a devenit un mod de gândire, iar în 2020, în contextul pandemiei, o necesitate. Agilitatea FinTech-urilor, combinată cu experiența băncilor, aduce cele mai bune rezultate pentru clienți. În colaborarea dintre bănci și FinTech-uri este nevoie de continuitate, angajament, creșterea atenției acordate securității și reglementărilor. Sustenabilitatea trebuie să devină principalul ghid în acțiunile întreprinse de FinTech-uri.
  • 11 startup-uri care au facut parte din programul de accelerare, care a durat 12 săptămâni și a inclus patru module de mentorat: vânzări & matchmaking, marketing de produs, strategii de tranziție către piața internațională și pregătirea pentru atragerea de investiții. Start-up-urile și-au prezentat proiectele la NEXTFintech, având astfel posibilitatea să își prezinte produsele, progresele și să atragă investitori. Juriul internațional a desemnat câștigătoare următoarele start-up-uri: 22Trust Venture – Cel mai bun produs, Leaseman – Cel mai bun startup, Investory – Cel mai bun pitch și ZOOM Report – Premiul pentru popularitate.

George Călinescu, CFO BT: Sunt optimist moderat. Credem că economia va creşte cu mai mult de 2%, dar mai puţin de 5%. Este foarte important ca guvernul să ia banii europeni pentru sectoarele care au nevoie – ZF, 3.03

  • Am fost una dintre puţinele bănci din România care nu am închis unităţile bancare decât dacă cumva am avut situaţii punctuale de colegi afectaţi de Covid. Am lucrat cu personal redus în locaţii, am încercat să ne pregătim cu lichidităţi ca să sprijin clienţii noştri, pentru că ştiam că va fi un necesar mărit de numerar.
  • Noi am fost cei care au folosit nişte curse private ca să aducem numerar în euro în România. Am adus pentru că ştiam că va fi nevoie şi am furnizat şi colegilor din alte bănci. Lei aveam, euro lipsea şi ştiam că oamenii vor avea preferinţe şi pentru moneda locală, şi pentru valută.
  • Businessurile de lângă noi au fost uneori şi clienţii noştri. Afacerile mici şi foarte mici, care sunt unul din principalele segmente cu care Banca Transilvania lucrează au trecut prin pandemie mai bine decât ne aşteptam.
  • Credem că economia va creşte cu mai mult de 2%, dar mai puţin de 5%. Foarte mult va depinde de evoluţia pandemiei şi a soluţiilor care se vor găsi ca să ne reluăm viaţa economică şi personală. România are o evoluţie foarte bună cu vaccinarea prin comparaţie cu ţări mari.
  • E foarte important să avem grijă de clienţi şi de colegii noştri în continuare. Cred că BT a fost banca cu cei mai mulţi clienţi ajutaţi prin IMM Invest, am avut peste 10.000 de împrumuturi acordate prin IMM Invest şi vom fi alături de ei şi-n anul care vine.
  • Nu am apelat la şomajul tehnic. Unii dintre colegi au lucrat acasă.

Creșterea activității din 2020 susține rolul băncii de pilon principal al relansării economiei românești în 2021. Rezultate financiare – BT, 25.02

“Am încheiat un an atipic, fără precedent și suntem mulțumiți de faptul că rezultatele noastre au depășit previziunile conservatoare din bugetul inițial. În 2020 am demonstrat din nou că ne-am adaptat și că avem o echipă experimentată și sudată, care poate face față inclusiv unui context atât de complicat. Cel mai important însă este că ne-am respectat promisiunile, că am contribuit atât la partea socială, cât și la susținerea companiilor locale și a economiei în ansamblu. Pentru acest an suntem optimiști în privința BT, atenți la trenduri, dar și la oportunități care ar putea face sens. Ne menținem angajamentul ferm de a contribui la relansarea mediului de afaceri”Horia Ciorcilă, Președintele Consiliului de Administrație, Banca Transilvania. 

  • 2020 a fost unul al rezistenței și solidarității, în care Banca Transilvania a lansat propriile măsuri pentru susținerea clienților, suplimentare celor anunțate prin moratoriul public, a amânat rate la credite și a redus comisioanele. Rezultatele pozitive se datorează în special gestionarii adecvate a costurilor și creșterii volumului de operațiuni.
  • Activele Grupului Financiar BT au ajuns la finalul anului trecut la 107,5 miliarde lei. Creditele au crescut până la 42,16 miliarde lei, iar depozitele au ajuns la 90,94 miliarde lei, din care 61,94 miliarde lei sunt ale clienților persoane fizice, iar 29 miliarde lei, ale persoanelor juridice. Rezultatele pe 2020 consolidează capitalizarea deja robustă a Băncii Transilvania, ajungând la capitaluri proprii de 9,5 miliarde lei, +12% față de 2019. BT are aproape 70% capital românesc și peste 34.000 de investitori direcți persoane fizice.
  • Profitul net consolidat al Grupului Financiar BT este de 1.457,12 milioane lei, din care cel al băncii, de 1.197,31 milioane lei. Profitul operațional al băncii a crescut la 2.154,92 milioane lei. Banca a luat măsuri de eficientizare a costurilor fără să fie făcute restructurări și în ciuda scaderii nivelului comisioanelor într-un an dificil. Eficiența operatională, măsurată prin raportul cost/venit, păstrându-se la nivelul confortabil de 45,3% datorită gestionării bune a costurilor și eficientizării prin digitalizarea proceselor.

Susținerea românilor și implicarea în comunitate, în contextul COVID-19

BT a fost prima instituție bancară care a anunțat măsuri pentru clienți:

  • Peste 41.000 de persoane fizice și companii au beneficiat de amânarea ratelor.  
  • Peste 400.000 de carduri au fost scutite 3 luni de plata obligației lunare datorită perioadei extinse de grație.
  • Prin IMM Invest, program guvernamental în care a fost bancă principală, BT a acordat 10.000 de finanțări, susținând companii care înseamnă peste 70.000 de locuri de muncă mai ales în domeniile: comerț cu ridicata și cu amănuntul, transport și construcții.

Finanțarea a continuat:   

  • BT a acordat 22.000 de împrumuturi noi, în valoare de 2,9 miliarde lei, pentru peste 9.500 de clienți IMM & Micro.
  • Portofoliul creditelor IMM (conform definiției europene a IMM-urilor) a ajuns la 17,6 miliarde lei.
  • Peste 10.200 de români și-au luat locuință cu ajutorul Băncii Transilvania, fiind creditați în 2020 cu aproximativ 2,5 miliarde lei.
  • Soldul creditelor ipotecare/imobiliare este de 13,3 miliarde lei.
  • Peste 67.300 de credite de consum, în valoare de 2,4 miliarde lei au fost acordate anul trecut.
  • Soldul creditelor de consum ajunge la 10,8 miliarde lei.

Banking-ul la distanță a accelerat:

  • 500.000 de clienți au făcut prima tranzacție online cu cardul în 2020.
  • Aproape 340 de milioane de tranzacții au fost realizate cu cardurile BT, +22% față de 2019.
  • 1,1 milioane de persoane folosesc aplicația BT Pay pentru banking de zi cu zi.

Implicare în comunitate, echipă și rețea. BT, prima companie care a anunțat donații semnificative în contextul pandemiei

  • În perioada stării de urgență, banca a contribuit cu peste 2 milioane de euro la prevenția și limitarea epidemiei, dar și la creșterea accesului la testare și tratament.  
  • Banca a păstrat ritmul recrutărilor în primul semestru din 2020, comparativ cu perioada ianuarie – iunie 2019, angajând 500 de persoane în echipă.
  • Aproape 70 de sucursale și agenții din 50 de localități au fost modernizate.   
  • BT Pay a contribuit la formarea de comportamente noi: cumpărături contactless la comercianți, transferuri de bani și donații, toate prin telefon.


2020



Banca Transilvania a pregătit terenul pentru schimbările aduse de Directiva PSD2 referitoare la tranzacțiile online cu cardul – BT, 21.12


Banca Transilvania lansează Creditul verde pentru locuințe prietenoase cu mediul – BT, 3.12

  • Banca Transilvania lansează Creditul imobiliar/ipotecar verde, prin care încurajează achiziționarea de imobile cu eficiență energetică. Pentru împrumuturile luate până la finalul anului, noul produs vine o dobândă variabilă, în lei, de 4,77%, atât pentru creditele noi, cât și în cazul refinanțărilor – adică rate mai mici cu până la 5% față de un credit imobiliar BT standard, pe toată perioada de creditare.

Grupul Financiar Banca Transilvania susține viitorul în România prin pensii facultative – BT, 27.11


Ömer Tetik, CEO Banca Transilvania anniversary message for 25 years of Bucharest Stock Exchange – 26.11

Ömer Tetik, CEO BT: Să încurajăm firmele publice, dar și private să se listeze la bursă – BIZ, 18.11

  • Noi ne mândrim cu asta, de multe ori și plângem, pentru că suntem una dintre foarte puținele bănci din sectorul nostru destul de competitiv. La fiecare trei luni ieșim și explicăm ce am făcut, ce ne-a ieșit și ce nu ne-a ieșit din punct de vedere al business-ului, dar pentru bancă, pentru angajați, pentru clienți cel mai important cuvânt este responsabilitate. Când ai fonduri de pensii, când ai peste 32.000 de persoane fizice din România acționari în BT, asta înseamnă că faci tot ceea ce faci cu gânduri destul de profunde și atente.

Banca Transilvania începe plățile pentru antreprenorii care s-au înscris în programul de microgranturi – BT, 26.11



Rezultatele financiare BT la 30.09.20: Banca Transilvania, pregătită să susțină revenirea economiei – BT, 13.11

  • “Deși evoluția nu este deloc favorabilă din cauza pandemiei, rămânem optimiști și încrezători în revenirea economiei în următoarea perioadă. Ne dorim creșterea finanțărilor acordate de BT, în cel mai responsabil și eficient mod posibil, pentru a susține economia și creșterea băncii. În mod cert, contextul actual, care a afectat întreaga lume și poate chiar mai tare economiile dezvoltate, aduce și oportunități pentru România și acesta este și un avantaj pentru noi, pentru că nimeni nu cunoaște piața mai bine decât noi, ca bancă românească” – afirmă Ömer Tetik, Director General, Banca Transilvania.
  • Soldul creditelor acordate de BT a crescut cu 1,1 mld lei pe parcursul celui de al treilea trimestru, ajungând la 40,1 mld lei.
  • Prin programul guvernamental IMM Invest, banca a acordat peste 7.000 de finanțări, ajungând la peste 18.000 clienți IMM creditați.
  • Banca a dat peste 30.900 credite retail pe parcursul trimestrului, din care 2.600 credite imobiliare, ajungând la peste 750.000 de clienți retail creditați.
  • Atenția băncii s-a îndreptat, ca și până acum, către susținerea clienților retail, IMM și middle corporate, asigurând susținerea nivelului de bază al economiei, dar și o dispersie adecvată a riscului de credit.

Banca Transilvania: profit net de peste 900 milioane lei, în T3 – BIZ, 13.11


Tiberiu Moisă, director adjunct BT: Economia trebuie să rămână deschisă – BIZ, 10.11

  • La început a fost frica și multe decizii s-au luat pe fondul acestei frici. Nu știam cu ce luptăm și frica a făcut ca multe afaceri să se restrângă, mai ales afacerile mici.
  • În septembrie-octombrie business-ul a mers foarte bine. Sunt sectoare care au fost foarte afectate, dar am văzut multă reziliență în business-ul românesc și spirit de solidaritate. Noi am reușit să avem de-a lungul anilor un mod constructiv de a face lucrurile și încercăm să găsim soluții. Firul roșu în această perioadă a fost să susținem angajații și clienții.
  • Înainte de COVID-19, economia românească era în creștere, dar se simțea o nevoie de resetare. Creșteam pe bază de consum, dar nu vedeam un volum de investiții care să arate dezvoltarea economiei în viitor. Nu eram conectați la temele mari ale momentului – energie verde, digitalizare.

BT Leasing facilitează accesul IMM-urilor la tehnologie printr-un nou program guvernamental – BT, 30.10


BT Leasing susține soluțiile prietenoase cu mediul prin finanțări pentru autoturisme electrice și hibrid – BT, 20.10

  • BT Leasing (BTL) lansează Drive Green, oferta de finanțare pentru autoturisme electrice sau hibrid, noi sau rulate, pentru persoanele fizice.
  • Prin dobânzi și comisioane reduse până la finalul anului, BTL și-a propus să încurajeze prin această campanie folosirea de mașini prietenoase cu mediul, eficiente din punct de vedere energetic.
    • Cu echipe în toată țara, Grupul Financiar Banca Transilvania este parte din aproape 180 de comunități. BT finanțează proiecte prietenoase cu mediul atât individual, cât și în parteneriat cu instituții internaționale, cum sunt BERD, IFC și EEEF, iar în toate analizele de credit banca folosește un model standard de evaluare a riscului de mediu.
    • Pentru BT, #ThinkGreen înseamnă folosirea cu responsabilitate a resurselor naturale, soluții de online banking, susținerea ideilor de afaceri, credite verzi și acțiuni de împădurire.

Daniel Szekely, director IMM BT: Anul acesta a fost unul deosebit de greu; majoritatea clienţilor vor putea să-şi ramburseze ratele – agerpres, 14.10





Conturile deschise la bănci și fintech-uri, într-o singură aplicație, NEO de la BT – BT, 30.09


Banca Transilvania este gata pentru distribuirea granturilor destinate susținerii antreprenorilor – BT, 24.09


Tiberiu Moisă, director adjunct BT: Factoringul este o finanţare mult mai simplu de gestionat decât o finanţare tradiţională – ZF, 24.09


Declarațiile Băncii Transilvania cu ocazia calificării României la statutul de piață emergentă – BT, 21.09


Valoarea creditelor acordate de BT clienţilor în cadrul IMM Invest a ajuns la 1,8 mld. lei, aproape 78% din sumă fiind pentru capital de lucru – ZF, 27.08


Mariana Chindriş, CTO BT: A fost nevoie de o reconstrucție completă din interior spre exterior pentru a permite schimbări de direcție în timp real. Ne așteptăm ca până la finalul anului majoritatea clienților activi ai BT24 să își activeze NEO – BankingNews, 24.08


Rezultatele financiare BT la 30 iunie 2020: Banca Transilvania, susținător al economiei și comunității inclusiv în perioada pandemiei – BT, 14.08


Tiberiu Moisă, vicepreşedinte BT: Am aprobat peste 5.400 de cereri de finanţare prin IMM Invest, în valoare de circa 2 mld. lei. Suntem la 55-60% din plafonul maxim de 4,2 miliarde. Companiile au folosit deja 1 miliard de lei – ZF, 4.08


Ömer Tetik, CEO BT: Ne bucurăm de creştere organică, nu avem ţinte de cotă de piață – ZF Bankers Summit 2020, 14.07

  • În ultimii ani am învăţat foarte mult de la fintech-uri, despre agilitate şi canale alternative de servisare şi livrare. Sunt competitori foarte serioşi pentru băncile mari şi cele mici. Încercăm să învăţăm şi de la fintech-uri, dar realizăm şi planurile noastre. Clienţii îşi doresc parteneri de încredere, unde au depozite, credite, şi au început să facă mai multe tranzacţii cu noi. Suntem pe un drum de unde nu avem întoarcere. Suntem obligaţi să investim în tehnologie pentru clienţii noştri. Vom vedea mai multe aplicaţii. În curând vom anunţa 1 milion de utilizatori. Acest lucru arată dorinţa şi viteza de adaptare a clienţilor. Suntem în continuare optimişti, dar trebuie să fim prudenţi şi precauţi. Însă, dacă suntem prea prudenţi, nu putem să avem finanţare.
  • În 2020 este aproape imposibil să vorbim de achiziţii, nu cred că vor fi investitori în piaţă. Ne bucurăm de creştere organică. Nu avem ţinte. Sigur că vrem să creştem în con­tinuare cât timp clienţii au încredere în noi şi piaţa ne permite. După integrarea Bancpost, am continuat creşterea organică. Am adunat destul de multe experienţe şi competenţe la BT astfel încât să avem creştere organică. Nu cred că ajungem la o cotă de piaţă de 20% în 2020. Dar, o uşoară creştere aşteptăm. Nu avem o ţintă de cotă de piaţă. Scopul principal este să susţinem clienţii, să-i asigurăm că pot susţine activitatea, apoi venim cu ţinte agresive. Trebuie să vedem în ce direcţie merge economia.

Gabriela Nistor, director adjunct retail BT: Contextul pandemic ne-a făcut să revedem strategia. Am reprioritizat, uitându-ne la trenduri – ZF, 15.07

Luminiţa Runcan, director adjunct de risc BT: Putem să facem faţă unui val de neperformanţă ce va să vină. Banca Transilvania este foarte bine capitalizată – ZF, 14.07


Premiile BVB pentru 2019: Banca Transilvania, emitentul cu cea mai mare creştere a lichidităţii şi cea mai tranzacţionată acţiune pe piaţa principală – ZF, 21.07


Banca Transilvania finanţează Transgaz cu 300 de milioane de lei – agerpres, 16.07


Leontin Toderici, director general adjunct şi COO BT: Tehnologia este cheie pentru expansiune, iar perioadele cu probleme sunt cele mai bune pentru a accelera – ZF, 15.07


Premieră: BT, BCR şi BRD vor vinde titluri de stat pentru populaţie în euro, emise pentru prima dată de Ministerul de Finanţe, care vor fi listate la Bursă, la dobânzi anuale de 2% – ZF, 14.07

BT Capital Partners: Nuclearelectrica şi Banca Transilvania au îndeplinit criteriile de lichiditate FTSE Russell în luna iunie, condiţie necesară pentru promovarea la piaţa emergentă secundară – ZF, 1.07


Banca Transilvania și-a menținut ritmul recrutărilor în perioada martie-mai – BT, 11.06

  • Banca Transilvania a avut același ritm de angajări în martie – mai a.c. ca în perioada similară a anului trecut, cu aproape 70 de joburi noi/ lună, în întreaga țară. Continuarea recrutărilor la BT a fost un mod de a susține clienții, volumul de activitate și creșterea băncii, precum și de a contribui la piața muncii și economia românească inclusiv pe perioada pandemiei.
  • Grupul Financiar BT are aproape 10.000 de persoane în echipă, iar media de vârstă este de 37 de ani. Pentru 1.700 dintre angajați, Banca Transilvania este primul loc de muncă.

ZF BT Afaceri de la zero


Primele 1.000 de credite aprobate de Banca Transilvania în programul IMM Invest înseamnă peste 18.000 de locuri de muncă – BT, 4.06


BT simplifică acordarea creditelor APIA pentru a susține agricultura. Miza Băncii Transilvania pe agricultură este repoziționarea – BT, 3.06


Antreprenorii pot deschide de la distanță cont curent la Banca Transilvania – BT, 3.06


Tiberiu Moisă, director general adjunct BT: Banii prin IMM Invest trebuie să ajungă la companii viabile, care îşi vor plăti taxele ani de zile de acum încolo, companii de care avem nevoie – ZF, 27.04


Impactul BT în economie prin Start-Up Nation: 5.500 de idei de afaceri susţinute au generat peste 25.000 de locuri de muncă – BT, 10.03

  • Aproape 60% din beneficiarii de până acum ai Programului Start-Up Nation sunt clienţi ai Băncii Transilvania. Prin BT se derulează circa 5.500 de proiecte din cele 10.000 înscrise în program.
  • Au fost create peste 25.000 de job-uri în întreaga ţară, 19.500 dintre acestea însemnând angajări pentru persoane defavorizate, absolvenţi de liceu sau persoane care nu aveau loc de muncă.
  • Banca a acordat până acum aproape 2.600 de credite-punte în cadrul programului, în valoare totală de aproape 500 de milioane de lei.
  • Antreprenorii pot accesa Pachetul BT Start-Up Nation, care cuprinde credit-punte (dobândă fixă: 4,5%; comision de acordare: 0,75%), cont curent, facilitatea Contul primul an gratuit şi facilităţi complementare bankingului. Toate acestea sunt destinate gestionării afacerii şi rezolvă nevoi ale antreprenorilor în primul an de business – de la realizarea site-ului firmei sau a propriului magazin online, facturare, gratuitate pentru medicina muncii şi anunțuri de recrutare, până la accesul la cursuri şi workshop-uri.

Grupul Financiar Banca Transilvania a primit undă verde pentru achiziţionarea Certinvest Pensii – BT, 13.02


Banca Transilvania se alătură Asociației pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România – BT, 22.01


Banca Transilvania, o nouă achiziție în Republica Moldova – BT, 14.01

  • Microinvest și-a construit în timp o poziție solidă pe piață şi s-a poziționat ca brand puternic. Compania are peste 25.000 de clienți, aproape 200 de angajați, 13 sucursale şi a acordat până acum peste 30.000 de finanțări. Un alt punct forte al Microinvest este echipa de management profesionistă, cu experiență şi expertiză în banking şi microfinanțare. 
  • Parte a pieței din Republica Moldova din 2008, mai întâi prin BT Leasing Moldova şi din 2018 prin Victoriabank, Grupul Financiar Banca Transilvania susține antreprenorii şi contribuie la consolidarea economiei zonei.

EFSE și BT Mic își unesc forțele pentru a oferi finanțare în moneda locală companiilor micro și mici din România – BT, 09.01


Banca Transilvania, 4 milioane de carduri. 8 premiere lansate în 2019 de BT pentru clienții cu carduri – BT, 09.01

  • Banca Transilvania a atins borna de 4 milioane de carduri emise. BT este cel mai mare emitent de carduri din țară începând cu 2017, iar acum are o cotă de piață de peste 22%.
  • Peste 700.000 de carduri BT sunt şi în format digital, înrolate în aplicațiile BT Pay şi Apple Pay, pentru cumpărături cu telefonul. Clienții băncii folosesc, de asemenea, accesoriile de plată: ceasul, brățara, stickerul, Garmin Pay, Fitbit Pay şi tastatura/extensia BT Pay.

Banca Transilvania a răscumpărat în două şedinţe acţiuni în valoare de 3,5 mil. lei – ZF, 06.01.20